عمومی

لیست غیر ممکن ندهید! – مجله زنده خبری

برخی از مربیان یک ترفند تکراری دارند که اغلب از آنها استفاده می کنند. ترفندی که باعث می شود آن ها از نظر طرفدارانشان «افسرده» به نظر برسند و خریدهای بد احتمالی آنها را توجیه کند.

به گزارش مجله زنده خبری، روزنامه همشهری وی در یادداشتی درباره ترفندهای رایج برخی مربیان در فصل نقل و انتقالات نوشت: یک پنجره نقل و انتقالات دیگر در راه است و از همین حالا شایعات زیادی در مورد نقل و انتقالات بازیکنان به گوش می رسد. خب این یک رویه رایج در تمام دنیاست که البته شامل ایران هم می شود. در نهایت باید منتظر ماند و دید مربیان چه لیستی برای خرید بازیکن به باشگاه ها می دهند. در واقع، فهرست آنها حقایق را نشان می دهد. با این حال، در این بین، برخی از مربیان یک ترفند تکراری دارند که اغلب از آنها استفاده می کنند. ترفندی که باعث می شود آن ها از نظر طرفدارانشان «افسرده» به نظر برسند و خریدهای بد احتمالی آنها را توجیه کند.

برای روشن بودن، برخی از مربیان تیم‌های بزرگ عادت دارند که مانند مدیران باشگاه، فهرست خرید کهکشانی را «غیر ممکن» ارائه کنند. در این لیست اسامی مهم ترین بازیکنان لیگ و همچنین چند لژیونر به چشم می خورد. افرادی که ممکن است بسیاری از آنها با باشگاه های دیگر قرارداد داشته باشند و جذب آنها مستلزم مبالغ هنگفتی باشد. مثلاً یک مربی مطرح لیگ در هر پنجره اسامی بازیکنانی چون دانیال اسماعیلی فر، محمدرضا حسینی، امید نورافکن، سعید صادقی و چند لژیونر معروف باشگاه را می آورد. خب البته جذب این افراد برای مدیران تیم کار آسانی نیست، بنابراین لیست خرید دوم و سوم فعال می شود که عمدتا شامل بازیکنانی می شود که چندان کاربردی نیستند. هر زمان که این خریدها در طول فصل مورد انتقاد قرار می گیرد، مربی یا طرفدارانش توجیه می کنند که «بازیکنان مورد نظر ما به خدمت گرفته نمی شوند». خب یک لیست تهیه کنید تا بازیکنان جذاب باشند. این بهتر نیست؟

وظیفه کادر فنی این است که در طول فصل مراقب باشند و برای تقویت تیم مهره های مفید و مقرون به صرفه پیدا کنند. مربیان باهوش اغلب ستاره های تیم اول را می سازند و بازیکنان را آزمایش می کنند. در واقع شناخت استعدادها برای کادر فنی یک فضیلت است وگرنه قرارداد گران ترین بازیکنان با سایر باشگاه ها برای شما هنر خواهد بود.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا