عمومی

مردمی سازی یارانه‌ها به سمت بازآرایی و اصلاح حرکت می‌کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمد فرش وی ظهر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: طبیعی است که هر گونه ساماندهی و اصلاح این طرح سختی های خود را دارد اما مزایا و جنبه های مثبت اجرای طرح دموکراتیزه سازی بیش از دشواری های آن است.

وی افزود: اکنون قیمت یارانه 2 ماهه به صورت نقدی پرداخت شده است اما مجلس به سمت اجرای طرح کالابرگ یا صدور کارت هوشمند کالابرگ می رود بنابراین یارانه به صورت مشخص به افراد پرداخت می شود.

فرش وی ادامه داد: البته در عملکرد هیچ یک از مدل های ذکر شده چه نقدی و چه نقدی تفاوتی وجود ندارد.

رئیس سازمان و مدیریت برنامه ریزی وی با بیان اینکه در هر دو مدل به دهک های خاص یارانه پرداخت می شود، گفت: آذربایجان از دهک های پایین به ویژه سه دهک پایین حمایت خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: با اجرای طرح عوام فریبی، عملا یارانه ها به صورت مستقیم به دهک ها تعلق می گیرد.

وی گفت: سه دهک کم درآمد و یک سبد ارزان قیمت و یک دهک چهارم تا هشتم طبقه متوسط ​​از این طرح سود بیشتری می برند که هزینه زندگی آنها بیشتر از افزایش قیمت در زندگی آنهاست. تاثیر دور نشو.

فرش یادآور شد: باید برای بهبود معیشت مردم برنامه داشته باشیم که در این راستا طرح مذکور و مشارکت اعتبارات انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر هزینه های دولت مدیریت شود و از طرفی به سمت هوشمندسازی یارانه ها و پرداخت صحیح یارانه ها برویم قطعا تورم در میان مدت و بلندمدت مدیریت می شود.

رئیس سازمان و مدیریت برنامه ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به نگرانی مردم از اصلاح رویه ها، ادامه داد: دوره ولیعهد نشان داد که با برنامه ریزی نباید نگران آینده باشیم چرا که با وجود فشارها و نگرانی های این دوره کمبود و مشکلات حاد اقتصادی وجود نداشت.

فرش وی خاطرنشان کرد: با این طرح اجاره بها لغو می شود، وضعیت معیشتی و اقتصادی برقرار می شود.

وی گفت: خرد جمعی در مسائل مختلف اقتصادی بسیار مهم است، بنابراین تحلیل و اجرا از دیگر ابعاد اقتصاد است. شأن نگران نباش.

فرش وی همچنین خاطرنشان کرد: ثبت نام بازماندگان با هدفمندی یارانه ها آغاز شده و مهلت ثبت نام تمدید شده است. از یارانه بهره مند شوید.

این مسئول یادآور می‌شویم: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها و تحقیقات، دهک‌های هدف جامعه به‌طور دقیق‌تری تعریف شده است تا یارانه‌ها به خوبی به دهک‌ها ضربه بزند و نگران نباشید.

رئیس سازمان و مدیریت برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: بر این اساس مردم با توجه به حجم هر دهک از طرح مردمی سازی یارانه ها بهره مند می شوند.

دکمه بازگشت به بالا