اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

اصلاحات ارزی ۱۰ سال دیر انجام شد

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: اجرای دیرهنگام اصلاحات ارزی هزینه های جانبی اجرای این طرح را افزایش داده است و بنابراین دولت باید در این زمینه اقدام کند.

به گزارش مجله زنده خبری، محمدعلی رضایی درباره وضعیت واحدهای تولیدی پس از اجرای سیاست دولت در اصلاح ارز گفت: متاسفانه علیرغم اینکه بخش خصوصی در سال های اخیر بارها اعلام کرده سیاست هایی مانند ارز ترجیحی نیست. به نفع ایران اما شاهدیم که تقریباً یک دهه است که این اصلاحات اجرا شده است.

وی ادامه داد: البته اگر در آن زمان این اصلاحات در دستور کار قرار می گرفت هزینه های جانبی و مشکلات اداری بسیار کمتر می شد اما در شرایط فعلی باید سختی های جدید را تحمل کرد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اصلاحات ارزی باید مرحله به مرحله انجام شود، در سایت اتاق ایران گفت: یکی از مشکلات اساسی که اکنون با آن مواجه هستیم بحث افزایش قیمت کالاهای تولیدی است. قدرت خرید مردم را کاهش داده و نمی توانند تمام ظرفیت بازار را فعال کنند.

رضایی ادامه داد: در چنین شرایطی می توان برنامه ریزی کرد که در یک برنامه زمانی پنج ساله، این اصلاحات به مرحله نهایی برسد و تا آن زمان اقتصاد ایران بتواند بهبود یابد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت کالاهای صادراتی ایران نیز موثر خواهد بود گفت: باید قیمت محصولات خود را به گونه ای ارائه کنیم که علاوه بر نیاز داخلی، کالاهای ایرانی در بازارهای بین المللی قابل رقابت باشد. ما قبلا این ظرفیت را در برخی بازارها از دست داده ایم و باید دوباره تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا