اقتصادی

انتقاد صنعتگر گلستانی از قبوض غیرواقعی گاز/ واردات بی‌رویه تولید را از نفس انداخت

مجله زنده خبری/ گلستان یک فعال صنعتی با انتقاد از غیرواقعی بودن قبوض شرکت گاز گفت: متأسفانه پارسال شرکت گاز از ما پولی گرفت که حتی هیچ یک از کارکنان شرکت نتوانستند میزان درج شده در قبوض را تفسیر کنند.

اگر فکر کنیم «ما می توانیم» راه حل مشکلات تولید و اشتغال باشیم، اشتباه نمی کنیم.

متأسفانه باید گفت که برخی از مدیران نه تنها به شعار «ما می توانیم» اعتقادی ندارند، بلکه با سنگ اندازی به پای تولیدکنندگان و صنعتگران عرصه را هر روز بر فعالان این عرصه تنگ کردند و نتیجه این امر. فکر این است که تولیدکننده مجوز دریافت نکند. از هفتاد خواننده که باید از هفتاد خواننده بیشتر باشد.
اکنون که دولت سیزدهم عزم خود را برای حل مشکلات اقتصادی و حمایت از تولید جزم کرده است، انتظار می رود کارکنان گلستانی به جای سنگ تراشی، برای رفع مشکلات و چالش های تولیدکنندگان و صنعتگران آستین تلاش کنند و راه را برای آنها هموار کنند. مشکل سازندگان

نان ما را مافیای وارداتی می خورند

حامد میرزایی از آن دست تولیدکنندگانی است که از مسئولان گلایه دارد و حمایت ها را کافی نمی داند، رسانه های سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان بهانه ای شد برای نشستن پای درد و دل این استاد گلستانی که در زیر بحث خواهید کرد؛

مدیر کارخانه دیوارپوش پارت سیمنت گفت: امروزه در کشورهای پیشرفته در نمای ویلاها، آپارتمان ها و برج ها از الیاف سیمان استفاده می شود در حالی که در کشور ما همچنان از مصالح ساختمانی و سنگ استفاده می شود و به نظر می رسد سازمان نظام مهندسی نیز علاقه ای به علم ندارد. و صنعتی شدن ساختمانها.

حامد میرزایی با بیان اینکه محصول ما محصولی بسیار خاص است که سال هاست کشورمان برای سبک ساخت به چنین محصولی نیاز دارد، افزود: اکنون که این محصول را تولید می کنیم با واردات انبوه این محصول از چین و تایلند مواجه هستیم. ما متوجه شدیم که مانع فروش ما در بازار داخلی می شود.

وی از مافیای واردات بی رویه انتقاد کرد و خاطرنشان کرد: کارخانه ما در سال 93 به سطح تولید رسید و از سال 95 استحکام و کیفیت محصول ما به حدی ارتقا یافت که در سه سال تمام محصولات چینی و تایلندی از بازار داخلی حذف شد. سال‌ها اما واردکنندگان ظاهراً تسلیم تولید داخلی شده‌اند و بار دیگر راه‌هایی را در پشت صحنه پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات ما جمع آوری زباله و ضایعات است، گفت: زیستگاهی ندارد و در بسیاری از موارد از جمله راهسازی قابل استفاده است.

میرزایی ادامه داد: پسماندهای تولیدی 10 ساله شرکت ما در مناطق تولیدی جمع آوری شده است که مانع اجرای طرح توسعه می شود، اما به راحتی به مکان های مجاور تخلیه می شود.

از ما حمایت نمی شود

مدیر کارخانه دیوارپوش پارت سیمنت با بیان اینکه متاسفانه در استان گلستان از ما حمایت نمی شود، گفت: استان سمنان در حال مذاکره با شرکت ما برای انتقال طرح توسعه ما به این استان است و در مقابل آنها نیز حمایت را در نظر گرفتند و ترجیح دادند هدف ما این است که بیایید طرح توسعه خود را به استان دیگری ببریم، بنابراین باید میلیاردها دلار صرف انتقال زباله های کارخانه کنیم.

وی با انتقاد از غیرواقعی بودن قبوض گاز خاطرنشان کرد: متأسفانه پارسال شرکت گاز از ما پولی گرفت که حتی هیچ یک از کارکنان این شرکت نمی توانستند مبلغ درج شده در قبوض را در هر ماه تفسیر کنند و مرتب تسویه حساب می کردیم. قبض گاز اما هر بار که روی هر قبض گاز بدهی گذشته بود که کاملا غیر واقعی بود البته باید پرداخت می کردیم چون می گفتند اگر پرداخت نکنید گاز شرکت شما را قطع می کنیم.

میرزایی با بیان اینکه در شرایط نابسامان فعلی هیچ علاقه ای به افزایش ظرفیت نداریم، گفت: انبار ما پر است در حالی که کشور ما بسیار بیشتر از این تعداد به این کارخانه نیاز دارد و حتی ممکن است مجبور به کار سه شیفت باشیم اما شرایط ما را با چالش مواجه کرد.

وی گفت: سه کارخانه در این منطقه در استان گلستان وجود دارد و دو کارخانه دیگر به طور کامل تعطیل هستند. وی گفت: محصولات ما به خارج از کشور صادر می شود و در حال حاضر در عراق و با افغانستان، سوریه و آذربایجان نمایندگی داریم و با ترکمنستان نیز همکاری داریم.

مدیران فقط حرف تولیدکننده است

این صنعتگر گلستانی تاکید کرد: با وجود اینکه در زمان شیوع کرونا حجم فروش ما کاهش پیدا کرد، اما نمی‌توان کرونا را مقصر دانست. متأسفانه بیشترین آسیب را از عدم حمایت مسئولان متحمل شده ایم. آنقدر به دیدار مدیران گلستانی رفتم که همه مرا می شناسند. همه حامی تهیه کننده هستند اما در عمل هیچ حمایتی نمی شود و در رسانه ها و گروه های مجازی فقط فیلم ها و عکس های جلسه و اظهارات مسئولان منتشر می شود اما برای ما هیچ حمایتی وجود ندارد.

میرزایی مدیریت قطعی برق واحدهای صنعتی در سال جاری را خوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه امسال قطعی برق رفع شده و حداقل برق شرکت ها از روز دوشنبه اعمال می شود تا دچار قطعی ناگهانی برق نشویم اما باز هم با نوسانات برق می‌گوید: «و ما دست و پنجه نرم می‌کنیم، اما در مجموع وضعیت امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر است، در سال‌های گذشته قطعی ناگهانی برق ۷۰۰ میلیون تن خسارت به ما وارد کرد.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا