ورزش و نشاط

تهران برای برگزاری بازیهای لیگ برتر محروم است/خط قرمز تیم ملی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر در حاشیه سمینار آموزشی امنیتی لیگ برتر گفت: باید خیلی زود کادر حراست را برای حضور در مسابقات بین المللی به محل خود اعزام کنیم که امیدواریم بتوانیم کارکنان حراست بازی های باشگاهی به زودی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر شایعه ناکافی بودن استانداردهای هشت گانه باشگاه های لیگ برتر تصریح کرد: در این زمینه دو مشکل اساسی داریم، زیرساخت های مناسبی در استان های محل برگزاری مسابقات نداریم. ورزشگاه آزادی هم نیاز به بازرسی دارد اما بازرسی از این ورزشگاه مانند سرویس های بهداشتی تماشاگران هنوز انجام نمی شود. بسیاری از ورزشگاه ها به دلیل خانه دار بودن آماده نبودند که می توان به ورزشگاه شهید وطنی قمشهر، حافظیه شیراز و سردار جنگل اشاره کرد.

مهدی درباره ورزشگاه های با مشکلات بزرگ فصل آینده تاکید کرد: زمانی که برای بازی به ورزشگاه تهتی انزلی رفتیم مشکلی پیش آمد. مشکلات این ورزشگاه که البته به ورزشگاه سیروس کایه کاران تغییر نام داده حل می شود. ورزشگاه انزلی تا زمانی که تجهیزات لازم برای مسابقات را نداشته باشد میزبانی ندارد. استادیوم شهید وطنی قائمشهر هم پیشرفت کرده اما امیدواریم بقیه کارها انجام شود.

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر گفت: ورزشگاه تهتی آبادان از نظر قدیمی بودن قدیمی است و ورزشگاه تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان از نظر مسافت و زیرساخت برای اسکان تیم ها سخت است. حتی ورزشگاه بسیار خوب یادگار امام تبریز در آخرین بازدید خود به دلیل فرسودگی سکوها به صورت سنگ و کلوخ در اختیار تماشاگران معترض قرار گرفت که وضعیت خوبی ندارد. در مجموع با یک سری ورزشگاه های قدیمی روبرو هستیم که نباید به آنها توجه کرد.

مهدی در خصوص شرایط میزبانی تیم های تهرانی در فصل آینده لیگ برتر تصریح کرد: یکی از استان هایی که به دلیل میزبانی مسابقات بیشتر به آن نیاز داریم، استان تهران است. در حال حاضر ورزشگاه های دستگردی و آزادی دارای امکانات خانگی هستند، ورزشگاه تهتی به مرحله بهره برداری نرسیده و چمن ورزشگاه قدس این شهر همچنان مشکل دارد.

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر ادامه داد: اگر بخواهیم وضعیت فعلی استان خوزستان را با ثروت آن نسبت به تهران مقایسه کنیم، می بینیم که وضعیت خیلی بهتر است. استان هایی مانند مازندران و گیلان نیز در این زمینه بسیار ضعیف هستند.

وی در خصوص شروع رقابت های فصل آینده لیگ برتر گفت: با مربیان لیگ برتری مسابقه همدردی خواهیم داشت اما دیدیم هنوز قرارداد برخی مربیان قطعی نشده است. سعی می کنیم حداقل با 12 تا 14 مربی جلساتی داشته باشیم تا با آنها هماهنگی کنیم.

مهدی تاکید کرد: برنامه ما برای شروع لیگ برتر مشخص است اما می خواهیم از فرصت موجود استفاده کنیم و نظر عزیزانمان را داشته باشیم.

رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر درباره احتمال تعویق مسابقات برای فصل آینده به دلیل جام جهانی و حمایت تیم ملی ایران گفت: خط قرمز رقابت های باشگاهی تیم ملی است. به خصوص امسال که جام جهانی را داریم. تقویم مسابقات بسیار سخت و فشرده است اما در نهایت تیم ملی و دبیر کل فدراسیون را داریم که مسئولیت برگزاری تیم های ملی را بر عهده دارد، اگر اجازه داشته باشیم می توانیم مسابقات را برگزار کنیم.

مهدی در خصوص سهمیه تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده گفت: تکلیف چهار تیمی که باید به این رقابت ها بروند کاملاً بر عهده کمیته صدور مجوز حرفه ای است که قطعا با ریاست و کمیته رایزنی خواهد شد. هیات رئیسه در نهایت این موضوع را از سوی فدراسیون فوتبال اعلام خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا