ورزش و نشاط

دستمزد بازیکن درجه یک لیگ برتری، ۲۰ میلیارد تومان!

مدیر تیم فوتبال هواداران می گوید باشگاه های صنعتی با هزینه های بی رویه درصد بازیکنان را افزایش داده اند.

علی طهماسبی در گفت وگو با مجله زنده خبری، درباره شرایط تیم فوتبال هواداران در لیگ بیست و یکم، اظهار کرد: سال گذشته به عنوان تیمی که تازه به لیگ برتر آمده بودیم شرایط سختی داشتیم چرا که اکثر بازیکنان ما تجربه حضور نداشتند. لیگ برتر “به طور کلی هرچه بازی ها بیشتر پیش می رفت، کار برای ما راحت تر می شد و توانستیم نتایج بهتری بگیریم. در سال اول شخصیت خوبی برای خود پیدا کردیم و در بین همه تیم ها به عنوان تیمی بودیم که این کار را انجام می دهیم. در کل شرایط خوبی داشتیم.

وی همچنین درباره اعتراض مربیان به داوری گفت: منظور از اعتراض داوران این است که همه فقط اعتراض به داوری را می بینند اما ربطی به دلایل این اعتراضات ندارد. متأسفانه برخی از افراد روی مبل به برخی مشکلات توجه نمی کنند و از کلماتی استفاده می کنند که باعث ناراحتی می شود. این حرف ها باعث درگیری می شود. در بسیاری از مسابقات که با پیروزی به پایان نرسیده ایم، تصمیمات داوری تاثیرگذاری را شاهد بوده ایم. در مجموع فکر می کنم تیم ما خیلی کمتر از سایر تیم ها به داوری اعتراض داشت.

مدیر تیم فوتبال هواداران در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه سیستم کمک تصویری داوران در فصل آینده در فوتبال ایران مورد استفاده قرار نمی گیرد، گفت: باید تلاش کنیم تا به آخرین فناوری های روز دنیا نزدیک شویم. ” اگر به سیستم های حرفه ای مجهز شویم، دید اهالی فوتبال حرفه ای تر می شود. فکر می کنم سیستم کمک تصویری برای داوران یکی از مهم ترین نیازهای فوتبال ایران بود. مطمئن باشید اگر چنین سیستمی وارد فوتبال ایران شود خشونت و اعتراضات کم می شود. امیدوارم مسئولان تا نیم فصل این سیستم را در فوتبال ایران وارد کنند. زیرا سیستم کمک داور ویدیویی در تمام دنیا استفاده می شود.

وی در ادامه درباره اعدادی که به عنوان دستمزد بازیکنان در فصل نقل و انتقالات اعلام می شود، توضیح داد: اکنون بازیکنان معمولا به سه دسته دسته یک، درجه دو و درجه سه تقسیم می شوند. بازیکنان درجه یک بیش از 15 تا شاید نزدیک به 20 میلیارد تن درآمد دارند. بازیکن درجه دو بین 10 تا 15 میلیارد تن حقوق می گیرد و بازیکنان سطح سومی که به دنبال آنها هستیم حدود پنج میلیارد تن دستمزد می گیرند. واقعا پرداخت همین مبالغ برای ما سخت است. چون ما یک باشگاه خصوصی هستیم. اگر قرار باشد در مورد دلایل افزایش درصد بازیکنان صحبت کنیم، باید ساعت ها در این مورد بحث کنیم. بودجه باشگاه های خصوصی مثل ما برای هر بازیکن 20 میلیارد تن نیست. ارقام نجومی بالا رفته و در این بین برخی باشگاه ها قادر به پرداخت این پول هستند. تیم های صنعتی بی وجدان چنین مبالغی را خرج و تولید می کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا