بین المللی

سقوط جنگنده «جی-7 چنگدو» نیروی هوایی چین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری، منابع خبری از سقوط یک فروند جنگنده نیروی هوایی چین در حین انجام ماموریت آموزشی خبر دادند.

به گزارش رویترز، یک فروند جنگنده G-7 چنگدو نیروی هوایی چین صبح پنجشنبه در حین یک ماموریت آموزشی در مرکز چین سقوط کرد. در جریان سقوط دو خلبان از هواپیمای نظامی خارج شدند اما یک غیرنظامی جان باخت. این بمب‌گذاری اندکی بعد از ظهر در مقابل فرودگاهی در شهر جیانگ یانگ در استان هوبی منفجر شد.

نیروی هوایی چین اعلام کرده است که کارشناسان برای بررسی علل این حادثه اعزام شده اند.

در چند روز اخیر رسانه ها از سرنگونی جنگنده آموزشی نیروی هوایی تایوان رقیب چین و کشته شدن خلبان جوان این هواپیمای نظامی خبر دادند.

به گزارش وال استریت ژورنال، یک جنگنده آموزشی AT-3 تنها سه دقیقه پس از بلند شدن از یک پایگاه هوایی در جنوب جزیره سقوط کرد و خلبان آن کشته شد. این دومین سقوط هواپیمای مرگبار و سومین سانحه مرگبار برای ارتش تایوان در سال جاری است.

نیروی هوایی تایوان اعلام کرد که خلبان هیچ گونه نقص یا نقص فنی در طول پرواز گزارش نکرده است و در آن زمان هوا خوب بود. در پی این حادثه تمامی پروازهای آموزشی نیروی هوایی تایوان به حالت تعلیق درآمد و تحقیقات برای مشخص شدن علت حادثه ادامه دارد. نیروی هوایی تایوان در سال‌های اخیر شاهد حوادث مرگبار متعددی بوده است. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام/ص




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا