اقتصادی

ظرفیت پایین استان مرکزی برای تامین سرمایه در گردش و نقدینگی صنایع

مجله زنده خبری/ مرکز استاندار مرکزی گفت: ظرفیت استان مرکزی به دلایل مختلف تامین سرمایه در گردش و نقدینگی صنایع پایین است.

فرزاد مخلصه الائمه روز سه شنبه (24 خرداد) در بازدید از چهار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی کاوه در ساوه و شهرک صنعتی مامونیه در زرندیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تنش آبی یکی از مشکلات جدی ساوه و زرندیه در حوزه صنعت و کشاورزی دو حلقه چاه برای رفع بخشی از کم آبی در زرندیه در دستور کار است که با رفع تعارضات اجتماعی به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.

وی همچنین انتقال سهم آب ساوه از سد کوچاری را بزرگترین پروژه عمرانی در استان مرکزی دانست و افزود: برای رفع بخش مهمی از کم آبی منطقه.

وی تاکید کرد: اولویت نظام برنامه ریزی آب کشور تامین آب مورد نیاز شهرهای صنعتی استان مرکزی از طریق بازیافت پساب است و پروژه های نیمه تمام وجود دارد که با کمک بخش خصوصی، مصرف کنندگان نهایی می توان آنها را تکمیل کرد. و مدیریت مجتمع آب منطقه ای «حذف صنعت آب.

استاندار مرکزی به برخی مشکلات زیرساختی متاثر از کارهای نیمه تمام دوره های گذشته اشاره کرد و گفت: تامین راه های دسترسی، برق و برخی زیرساخت های مورد نیاز در حوزه صنعت در دستور کار دولت قرار دارد تا اقدامات لازم برای رفع این مشکلات انجام شود. چالش ها و مسائل.

وی افزود: گروه صنعتی آدینه یکی از شرکت های فعال در شهرستان زرندیه در تامین مواد اولیه دام در کشاورزی است که محصولات جدیدی با تکنولوژی پیشرفته در زمینه کود و سموم عرضه کرد.

وی بر ارتقای بهره وری کشاورزی تاکید کرد و افزود: کشاورزی یکی از ناکارآمدترین بخش های اقتصاد کشور در حوزه آب و سایر منابع کشاورزی است و وابستگی گسترده ای که به برخی از مواد اولیه داریم با استفاده از مدیریت یکپارچه مشکلات جدی ایجاد کرده است. بهره وری کودها و آفت کش ها برای افزایش تولید و تضمین ایمنی و سلامت مواد غذایی باید بهبود یابد.

استاندار همچنین از حمایت مدیران صنعت در کاهش مصرف برق تقدیر کرد و گفت: امیدواریم با همکاری بیشتر بتوانیم سه ماه هشدار و اضطرار را به دو ماه کاهش دهیم و این مدت را با حداقل خسارت و بدون وقفه در مصرف داخلی سپری کنیم.

وی افزود: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از مهمترین مشکلات صنایع ساوه و زرندیه است که باید از طریق منابع بانکی و همچنین بازدید هیئت دولت رصد می شد. ظرفیت استان مرکزی به دلایل مختلف برای تامین سرمایه در گردش و نقدینگی کم است که باید از منابع ملی تامین شود.

وی در خصوص قطعی برق و کاهش مصرف که برای صنایع مضر است، گفت: شرکت هایی که به صورت شبانه روزی کار می کنند دچار قطعی برق می شوند و تولید آنها که بعضا حساس و ضروری است کاهش یافته است و باید راهکارهایی برای کاهش آن پیدا کنیم. آسان است.«تولید، بخشی از منابع خود را فراهم کنند تا در روند تحویل محصولات اختلالی ایجاد نشود. اما شرکت هایی که 12 ساعت در روز کار می کنند باید مدیریت ظرفیت را برنامه ریزی کنند.

استاندار مرکزی افزود: برنامه دولت تامین 4 هزار مگاوات برق خورشیدی تا سال 1402 است و تا پایان دولت 10 هزار مگاوات برق در نظر گرفته شده است. از این 4000 مگاوات، 700 مگاوات به دلیل موقعیت جغرافیایی از نظر تابش خورشیدی و آب و هوای معتدل در تعهد استان مرکزی است.

وی افزود: کل انرژی مصرفی در صنایع ساوه و زرندیه زیاد نیست و می توان برق مورد نیاز را با مکانیزم خورشیدی تامین کرد. زمین لازم فراهم شده و امکانات و تجهیزات لازم برای رفع مشکل برق صنعتی و پایدارترین انرژی در نظر گرفته شده است. اگر صنایع می خواهند سرمایه گذاری های آینده خود را تضمین کنند، باید وارد حوزه انرژی خورشیدی شوند.

وی گفت: شرایط برای توسعه نیروگاه های حرارتی مناسب نیست و انرژی خورشیدی ارزان، پاک و پایدار است و به عنوان یک تجارت سودآور باید در دستور کار صنایع قرار گیرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا