عمومی

عاملان کلاهبرداری ۱۵ میلیاردی رهن منازل مسکونی در قم دستگیر شدند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین سردار سید محمود مر وی شنبه شب در جمع خبرنگاران گفت: پلیس پس از اطلاع از چندین فقره کلاهبرداری، با چهار هویت جعلی وارد عمل شده است.

فرمانده انتظامی استان کوم با اشاره به حیله گری این متهمان گفت: کلاهبرداران پس از استخدام و راه اندازی بنگاه معاملات ملکی، با رضایت صاحبخانه اقدام به خرید خانه از شهروندان و اعلام نیاز به رهن به دلیل کسری مسکن کردند. . مجله کسانی که می خواهند با فریب دادن مردم با درج آگهی در سایت های فروش خانه را رهن کنند.

سردار مر وی ادامه داد: کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی شهرستان کوم مأمور پیگیری موضوع این کلاهبرداری شدند.

وی افزود: متهمان مبالغی از حدود یک میلیارد و 200 میلیون ریال تا یک میلیارد و 600 میلیون ریال از 10 مستأجر و جمعاً 15 میلیارد ریال دریافت کرده و متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان کوم گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه آنان را در یکی از شهرستان های شمال شرق کشور مستقر کرده و با هماهنگی مقام قضایی به محل تعیین شده اعزام و در اقدامی افراد را دستگیر کردند.

سردار مر وی افزود: متهمان ابتدا منکر ارتکاب جرم شدند اما در نهایت با مشاهده مدارک موجود صراحتا به کلاهبرداری اعتراف و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در تحقیقات انجام شده مشخص شد افراد مذکور در شهرهای مختلف از جمله تهران، آمل، گرگان، پاکدشت، تهران و مشهد با این روش اقدام به کلاهبرداری کرده و تعداد مالباختگان احتمالی بیش از 60 نفر است.

دکمه بازگشت به بالا