سلامت و تندرستی

قهوه صبحگاهی باعث طول عمر می‌شود؟

مجله زنده خبری/ خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد که اگر مقدار متوسطی قهوه بنوشید، می توانید عمر خود را طولانی کنید، حتی می توانید قهوه را با شکر بنوشید و همچنان از این ویژگی استفاده کنید.

به گزارش هلث، در مطالعه‌ای روی 171616 شرکت‌کننده بریتانیایی که سابقه سرطان یا بیماری قلبی نداشتند، افرادی که قهوه بدون شیرینی می‌نوشیدند، 16 تا 21 درصد کمتر از کسانی که قهوه مصرف نمی‌کردند، کمتر در معرض مرگ بودند.

علاوه بر این، کسانی که قهوه شیرین می نوشند، اگر کمتر از چهار فنجان در روز بنوشند، 29 تا 31 درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این مطالعه نتایج کمتری را بین قهوه شیرین شده مصنوعی و کاهش خطر مرگ نشان داد.

همه شرکت کنندگان به مدت هفت سال تحت نظر قرار گرفتند تا مشخص شود که آیا مصرف قهوه بر خطر کلی مرگ ناشی از سرطان و بیماری قلبی تأثیر می گذارد یا خیر.

متخصصان سلامت موافقند که نوشیدن قهوه می تواند فواید سلامتی داشته باشد. طبق گفته کلینیک کلیولند در ایالات متحده، قهوه منبع غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است و کافئین می تواند به بهبود خلق و خو و حافظه کمک کند.

در صورت ترکیب، نوشیدن قهوه به طور بالقوه می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر، بیماری کبد و برخی سرطان ها کمک کند.

اما از جنبه منفی، کافئین می تواند عوارض جانبی بالقوه ای مانند افزایش اضطراب و عصبانیت داشته باشد. همچنین بر کیفیت خواب شما تأثیر منفی می گذارد.

کافئین همچنین اعتیادآور است، اگر تحمل خود را افزایش دهید و یک یا دو روز قهوه ننوشید یا سعی کنید کاملاً آن را ترک کنید، می توانید انتظار علائم آزاردهنده ترک مانند سردرد، تحریک پذیری و مه را داشته باشید.

همچنین، اگر به طور منظم قهوه شیرین می نوشید، به خصوص نوشیدنی هایی که در کافی شاپ محلی خود تهیه می شوند، حتما آن را هر روز بنوشید زیرا اغلب قند و کالری بالایی دارد.

چه قهوه خود را سیاه بنوشید و چه با کمی شیرین کننده، اگر مقدار متوسطی مانند یک یا دو فنجان در روز مصرف کنید، احتمالاً مزایای طولانی مدتی خواهید داشت. در حالی که کمی شکر یا جایگزین شکر در قهوه به شما آسیبی نمی رساند، اما مراقب باشید در مصرف آن زیاده روی نکنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا