اجتماعی

نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری نگران‌کننده است

مجله زنده خبری/ چهارمحال و بختیاری معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است، نرخ ناباروری کشور را 20 و چهارمحال و بختیاری را 28 عنوان کرد که جای نگرانی دارد.

انسیه هزالی در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس جمهور، با اشاره به مشکل فرار زنان و دختران از خانه و کاشانه خود، گفت: برای ساخت خانه های امن و توانمندسازی زنان وام هایی در نظر گرفته شده است. “

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: در چهارمحال و بختیاری زنان کارآفرین زیادی وجود دارد که 202 زن برگزیده در این استان از امکانات ورزشی مناسبی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه آموزش اجباری زناشویی در چهارمحال و بختیاری مزیت محسوب می شود، خاطرنشان کرد: 44 درصد دعاوی بین زوجین منجر به صلح و سازش می شود که این مزیت محسوب می شود.

هزالی با بیان اینکه نرخ ناباروری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است، نرخ ناباروری کشور را 20 و در چهارمحال و بختیاری را 28 عنوان کرد که جای نگرانی است، مراکز ناباروری استان موفق شده اند 48 مورد را درمان کنند. درصد این بیماری مراکز نیاز به حمایت مالی دارند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری جزو اولین استان های مهاجرپذیر بوده است، گفت: این موضوع مشکلاتی را برای بانوان ایجاد می کند و وظایفی بر عهده آنهاست.

وی در پایان تاکید کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال خرد مرتبط با کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا