فرهنگ و هنر

پایان حراج ملی ایران با فروش بیش از ۴۲ میلیارد تومان

هفتمین دوره حراج ملی ایران با فروش 42 میلیارد و 424 میلیون تنی به پایان رسید.

به گزارش مجله زنده خبری به نقل از روابط عمومی در این حراج، مجموعه خودکار و پاکت (21 خودکار و 2 پاکت) با قیمت 9 میلیارد و 600 میلیون تن به فروش رسید که گران ترین اثر این دوره است.

هفتمین حراج ملی هنر کلاسیک و اسلامی ایران جمعه شب (12 تیرماه) با اجرای زهرا محمودوند در خانه همایش برگزار شد.

در این مدت 40 اثر از هنر کلاسیک ایرانی و اسلامی در حراج به فروش رفت. از آثار برجسته این دوره می توان به مجموعه قلم و پاکت (21 قلم و 2 پاکت)، مینیاتور منسوب به حسین بهزاد، شمایل منسوب به آقا ابراهیم، ​​شمایل اثر علی بن محمد ابراهیم نقاش باشی، لاکی. نقاشی منسوب به میرزا بابا، تابلوی پنج لاتی منسوب به علی خان صبا، در درختی متعلق به کارگاه میرزا آقا امامی، به نسخه های خطی قرآن و منسوجات اشاره می کرد.

بر اساس فهرست هفتمین حراج ملی ایران، 10 اثر با قیمت پایه بالای یک میلیارد تن و بالاترین قیمت برآورد شده برای مجموعه خودکار و پاکت (21 خودکار و 2 پاکت) با قیمت 5 میلیارد و 500 میلیون تن. قبل از حراج مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت به مبلغ 9 میلیارد و 600 میلیون تن توزیع و به فروش رسید.

این مجموعه خودکار و پاکت با آثاری از فتح الله شیرازی، صنیع همایون، نصرالله امامی، نجفعلی، جعفر; سلطان الکتاب، صادق الوعد مربوط به دوره قاجاریه است.

پایان حراج ملی ایران با فروش بیش از 42 میلیارد تن

آخرین اثر در حراج ملی تابلو سوخت چرمی متعلق به حسین ختایی با حداقل 3 میلیارد و 500 میلیون تن و حداکثر 4 میلیارد تن عرضه شد که به قیمت 7 میلیارد و 400 میلیون تن جعل شد. .

در این مزایده همچنین در یک چوبی متعلق به کارگاه میرزا آقا امامی دوره قاجار با حداقل 2 میلیارد و 500 میلیون تن و حداکثر 3 میلیارد تن به نمایش درآمد که 6 میلیارد تن آن جعلی بود.

در حراج ملی ایران، مینیاتور متعلق به میرزا آقا امامی و دوره قاجار با حداقل 4 و حداکثر 4 میلیارد و 500 میلیون تن عرضه شد که 6 میلیارد تن آن فروخته شد.

پایان حراج ملی ایران با فروش بیش از 42 میلیارد تن

شمایل علی بن محمد ابراهیم نقاشباشی متعلق به دوره قاجار با قیمت پایه 2 میلیارد و 800 میلیون تن که به فروش نرسیده بود نیز در این حراج عرضه شد.

نسخه خطی بیست و هشتم قرآن در نسخ و قطعه راه سلطانی به قلم آدینه محمدبن ملایوسف مربوط به دوره قاجاریه – 1290 هجری قمری با قیمت پایه یک میلیارد و 600 میلیون ارائه شده است. تومان که آن هم فروخته نشد.

در این حراج 12 بیت خوشنویسی عبدالله قاجار با قیمت پایه یک میلیارد و 500 میلیون تن عرضه شد که با همین قیمت به فروش رسید.

سی و یکمین اثر، نقاشی- پرتره رنگ روغن (ناصرالدین شاه) اثر یحیی خان غفاری (ابوالحسن ثالث) با قیمت پایه یک میلیارد و 500 میلیون تن عرضه شد که به فروش نرسید.

سی و سومین اثر از مجموعه جعبه های لاکی منتسب به صادق الواعد، قاب آینه صادق الواعد و قاب آینه محمداسماعیل متعلق به دوره قاجار با قیمت پایه 2 میلیارد تن عرضه شد. با 3 میلیارد تن جعل شد.

سپس تابلوی پشت شیشه (تصویر شاه قاجار) اثر سیما عظیمی با حداقل یک میلیارد و حداکثر یک میلیارد و 200 میلیون تن ارائه شد که به قیمت 2 میلیارد و 100 میلیون تن به فروش رسید.

سرانجام در هفتمین حراج ملی ایران ۱۱ اثر فروخته نشد و به مجموعه بازگردانده شد.

پایان حراج ملی ایران با فروش بیش از 42 میلیارد تن

هفتمین دوره حراج ملی ایران از اول تیرماه آغاز شد.

خانه حراج ملی از سال 1390 در زمینه حراج آثار هنری فعالیت می کند.

در این حراج تا کنون مجموعه ای از آثار فرش، صنایع دستی، جواهرات، نسخ خطی، نقاشی، مجسمه و منسوجات به فروش رسیده است. اولین حراج ملی در سپتامبر 2016، خانه حراج ملی پویایی اقتصاد هنر در 15 آگوست 2016 در شرایط همه گیر تاج برگزار شد. ششمین حراج آثار هنری به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد. این حراج با 40 اثر برگزار شد که حدود 40 درصد آن به فروش رفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا