اقتصادی

چهارخطه شدن ۷۰ درصد محور اهواز – شیراز/ آخرین وضعیت چهارخطه اهواز-اصفهان

مجله زنده خبری/ خوزستان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: حدود 70 درصد مسیر اهواز به شیراز چهار خطه است و مابقی با روند بسیار خوبی انجام می شود.

خیراله هادمی امروز سوم تیرماه در حاشیه بازدید از پروژه های راهسازی خوزستان اظهار کرد: پروژه های غیرهمسطح تقاطع در جاده های کنارگذر شمال شرق اهواز باقی مانده است که امروز از این پروژه ها بازدید کردیم. تقاطع با جاده عنافچه یکی از تقاطع های مهمی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش مجله زنده خبری، وی افزود: تصمیمات اجرای این پروژه ها به دلیل عبور از لوله های نفت و آب گرفته شد تا با هماهنگی های انجام شده شاهد اجرای این پروژه ها باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه کمربندی غربی اهواز باید به صورت رینگ در اطراف اهواز اجرا شود و این بسیار مهم است. کنارگذر شمال شرقی اهواز نیز ساخته شده و تنها تقاطع هایی باقی مانده است که تکمیل شود.

هادمی ادامه داد: غرب اهواز که حدود 15 کیلومتر ترافیک سنگین از داخل شهر می گذرد، کمربندی غربی باید تکمیل و ساخته شود و کنارگذر غربی اهواز نیز از محل اتصال جاده شمال شرق به غرب ساخته شود.

وی افزود: قسمت شمالی این پروژه 12 کیلومتر و قسمت جنوبی آن به طول 12 کیلومتر که عملاً جاده حمیدیه را به جاده هرمشهر متصل می کند در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی آن حدود 50 درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل کمربندی غربی اهواز، دیگر تمامی ترافیک های برون شهری که از اهواز عبور می کند وارد شهر نمی شود و هیچ تقاطعی بین ترافیک شهری و برون شهری وجود نخواهد داشت.

هادمی گفت: پروژه چهار خطه اهواز – اصفهان در برنامه است که در خوزستان قطعه اصلی این خط چهار خطه تا شهر ایذه به پایان رسید. از این جاده که با سرعت بسیار خوبی در حال حرکت است حدود 18 کیلومتر باقی مانده است تا مسیر اهواز به ایذه در چهار خطه کامل شود.

وی ادامه داد: برای مابقی این مسیر از ایسه به لردگان نیز حدود 2 هزار میلیارد تومان قرارداد بسته شده تا بتوانیم این مسیر را محقق کنیم. بخشی از این پروژه با قرارگاه خاتم و بخشی نیز توسط پیمانکاران خصوصی اجرا می شود.

خادمی با اشاره به پروژه چهار خطه اهواز – شیراز گفت: این پروژه با روند خوبی در جاده رامهرمز به بهبهان در حال اجراست. همچنین مسیر بهبهان به حیرآباد که در انتهای خوزستان قرار دارد به خوبی پیش می رود. در حوزه استان های کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس کار با چهارضلعی ها به خوبی انجام شده است.

وی افزود: حدود 70 درصد مسیر اهواز به شیراز چهار خطه است و مابقی کار با روند بسیار خوبی انجام می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا