برترینهای کسب و کاربین المللی

چگونه با 30 دقیقه در روز زبان بیاموزیم؟

چه کسی می گوید یادگیری زبان باید یک شغل تمام وقت باشد؟ با استراتژی، زمان‌بندی و ابزار مناسب، تنها به 30 دقیقه در روز نیاز دارید. آموزش زبان فرانسه کودکان

متأسفانه، بسیاری از ما در دام تکیه بر روش‌های یادگیری که بی‌اثر هستند و برای دیدن هر نتیجه‌ای نیاز به زمان قابل توجهی از قبل دارند، گرفتار شده‌ایم. این منجر به فقدان حرکت، انگیزه و هدف می شود، جایی که منطقی ترین اقدام ترک است.

در واقع، قبل از اینکه نحوه یادگیری زبان را با صرف 30 دقیقه در روز با شما در میان بگذاریم، بیایید رایج ترین اشتباهات زبان آموزان را به اشتراک بگذاریم.

روش های اشتباه یادگیری:

اولین و رایج ترین اشتباه، انتخاب روشی است که فرد استفاده می کند. این مرگبارترین اشتباه است، زیرا این اولین تصمیمی است که باید در زمانی که متعهد به یادگیری یک زبان هستیم بگیریم، و اکثر مردم هنگام شروع کار، گزینه های موجود را نمی دانند.

خطرناک‌تر این است که وقتی آنها به یک روش متعهد شدند، کشف گزینه‌های دیگر سخت‌تر می‌شود، و اغلب کمبود قدرت یادگیری ذاتی، سن، یا خود را متقاعد می‌کنند که یادگیری یک زبان برای آنها مناسب نیست. آموزش زبان آلمانی به کودکان

برخی از این روش های بی اثر کدامند؟

اول از همه، هر راه حلی که تعامل واقعی صحبت کردن به زبان با یک انسان دیگر را به شما نمی دهد، باید کنار گذاشته شود. ما نمی گوییم که این راه حل ها کاملاً بی اثر هستند، اما نباید به آنها به عنوان روش اصلی یادگیری اعتماد کرد. در عوض، آنها باید مکمل روش اصلی شما باشند. این شامل برنامه های تلفن همراه رایگان مانند Duolingo، Rosetta Stone، Pimsleur، آموزشگاه های زبان و نوارهای صوتی است.

بهترین راه برای یادگیری یک زبان همان روشی است که شما از زبان استفاده می کنید – از یک انسان دیگر. این می تواند به صورت انجام یک برنامه غوطه وری زبان، انجام یک تبادل مکالمه یا کار با یک معلم خصوصی و حرفه ای باشد.

نسبت به نتایج بیش از حد خوشبین بودن:

دومین اشتباه رایج، چیزی است که بسیاری از ما با آن مواجه شده‌ایم—بیش از حد خوشبین بودن. این منجر به انتظارات غیر واقعی می شود که نمی توان آنها را برآورده کرد، مانند یادگیری زبان در 30 روز، یا کسب یک میلیون دلار در بازار سهام.

داشتن اهداف روشنی که بتوانیم تجسم کنیم مهم است، اما باید واقع بین باشیم و درک کنیم که بهترین چیزها زمان می برد. به این فکر کنید که چگونه برای اولین بار انگلیسی یا زبان مادری خود را یاد گرفتید. در یک ماه اتفاق افتاد؟

پاسخ واقع بینانه تر این است که با چیزی که ما منحنی آموزش می نامیم روبرو خواهید شد.

این الگوی منحنی را می توان تقریباً برای هر چیزی که می خواهید یاد بگیرید و به دست آورید، نشان داده شود، مهم نیست که چقدر استعداد دارید. همه ما لحظه های اوج و لحظه های پایین خود را خواهیم داشت. مهم است که مطمئن شویم این الگو را در مقابل انتظاراتی که همیشه در حال رشد خواهیم بود، درک می کنیم.

عدم پشتکار:

بسیاری از ما می‌توانیم به هر هدفی که برای خود تعیین کرده‌ایم برسیم، به شرطی که به اندازه کافی به آن پایبند باشیم. پس چرا خیلی زود ترک می کنیم؟

قبلاً در مورد داشتن انتظارات بیش از حد بالا صحبت کردیم. اما دلیل اصلی دیگر را سایمون سینک، نویسنده پرفروش کتاب با چرا شروع کن، توضیح داده است که هدفی درونی ندارد. بسیاری از ما مجذوب راه‌حل‌های «چه چیزی» و «چگونه» برای یادگیری چیزی هستیم، اما هرگز زمانی را به این فکر نمی‌کنیم که چرا در وهله اول سعی می‌کنیم آن را یاد بگیریم.

برای یادگیری زبان، می توانید با پرسیدن سوالاتی مانند:

چه فرصت هایی را برای خود باز می کنید؟

با چه کسی می توانید ارتباط برقرار کنید؟

به عنوان یک فرد چه کسی خواهید شد؟

این لازم نیست به یادگیری زبان محدود شود، و حتی 5 دقیقه وقت گذاشتن برای فکر کردن به این سوالات و پاسخ به آنها، نتیجه انگیزه، انگیزه و هدف درونی شما را تغییر می دهد تا زمانی که همه چیز ناگزیر دشوار می شود، شما را به جلو سوق دهد.

اکنون، بیایید در مورد استراتژی های موثر برای یادگیری صحبت کنیم.

در اینجا 3 مؤثرترین زمینه ای است که می توانید برای یادگیری زبان در کمتر از 30 دقیقه در روز روی آنها تمرکز کنید.

*نکته: 30 دقیقه در روز صرف یادگیری معادل 210 دقیقه (3.5 ساعت) در هفته است.

  1. یادگیری و مرور رایج ترین کلمات (10 دقیقه در روز)

اگر شروع می کنید، هیچ چیز بهتر از یادگیری رایج ترین کلمات برای زمان شما نیست. مطالعات زبان شناسان نشان داده است که:

مطالعه 2000 واژه پرکاربرد شما را با 84 درصد واژگان در غیرداستانی، 86.1 درصد واژگان در ادبیات داستانی و 92.7 درصد واژگان در گفتار شفاهی آشنا می کند.

آنچه شایان ذکر است این است که:

مطالعه 3000 کلمه پرکاربرد شما را با 88.2 درصد واژگان در غیرداستانی، 89.6 درصد واژگان در داستان و 94.0 درصد واژگان در گفتار شفاهی آشنا می کند.

این بدان معناست که، در حالی که اولین 2000 کلمه رایج به شما کمک کرد تا با 92.7٪ از زبان آشنا شوید، یادگیری 1000 کلمه اضافی فقط به شما کمک کرد تا تنها 1.3٪ بیشتر زبان را به دست آورید. صحبت از هدر دهنده زمان!

دانستن اینکه 2000 باید هدف اولیه ما برای یادگیری باشد، صرف تنها 10 دقیقه در روز برای یادگیری و مرور 20 کلمه به ما کمک می کند تنها در 100 روز (حدود 3 ماه) به 2000 کلمه برسیم.

کل زمان مورد نیاز: 10 دقیقه در روز

  1. کار با معلم خصوصی به صورت آنلاین (سه جلسه 30 دقیقه در هفته):

فقط درک واژگان به ما کمک نمی کند که با یک زبان مادری روان صحبت کنیم. تنها راه برای دستیابی به این سطح از تسلط، کار با یک معلم خصوصی است که می تواند به صورت زنده با شما کار کند و بازخورد فوری لازم برای اصلاح اشتباهات شما را به شما بدهد.

خوشبختانه، ما دیگر مجبور نیستیم رفت و آمد کنیم یا در آموزشگاه های زبان که به تعهد روزانه 6 ساعته نیاز دارند ثبت نام کنیم. با بهره گیری از فناوری و راه حل های ارتباطی که در دسترس داریم، می توانیم با یک معلم حرفه ای در آسایش خانه خود، هر کجا که می رویم، در حالی که تنها 30 دقیقه در هر جلسه صرف می کنیم، کار کنیم.

 

با استفاده از راه حل های در حال حرکت و درخواستی که در اختیار داریم، کمبود زمان باید خارج از معادله باشد – به خصوص زمانی که بتوانیم در PJ خود یاد بگیریم!

کل زمان مورد نیاز: (30 دقیقه در هر جلسه) x (3 جلسه در هفته) = 90 دقیقه تقسیم بر 7 روز = حدود 13 دقیقه در روز

  1. بررسی و تمرین بعدی (15 دقیقه مرور در هر جلسه):

اگر می‌خواهید نتایج سریع‌تری ببینید، شکی نیست که زمان صرف شده برای یادگیری خارج از جلسات خصوصی برای شما مفید خواهد بود.

این می‌تواند تکالیفی باشد که معلم زبان شما، کلاس‌های اسپانیایی برای تماشا، مقاله‌هایی برای خواندن، یا هر چیزی که شما را در بین جلساتتان غوطه‌ور کند. برای برخی از ما، این ممکن است به معنای داشتن 4 جلسه خصوصی در هفته بدون نیاز به بررسی باشد، یا همکاری با یک شریک پاسخگو برای کمک به یکدیگر در تمرین زبان.

در هر صورت، آن را کوتاه و شیرین نگه دارید تا مطمئن شوید که در حال هضم مطالبی هستید که در طول درس یاد گرفته اید.

کل زمان مورد نیاز: (15 دقیقه در هر جلسه) x (3 جلسه در هفته) = 45 دقیقه تقسیم بر 7 روز = حدود 7 دقیقه در روز

** مجموع نهایی: 10 دقیقه در روز (مطالعه رایج ترین کلمات) + 13 دقیقه در روز (جلسات خصوصی) + 7 دقیقه در روز (بررسی بعدی)= 30 دقیقه در روز برای یادگیری زبان.

این تمام چیزی است که وجود دارد! با راه‌حل‌ها، استراتژی و ابزارهای مناسب، می‌توانید بدون اتلاف سال‌ها زمان و صدها دلار برای روش‌های ناکارآمد، رویکرد میانبر را در پیش بگیرید.

فقط با 30 دقیقه در روز می توانید یک زبان یاد بگیرید.

چه چیز دیگری را در مورد خود می خواهید بهبود بخشید؟

دکمه بازگشت به بالا