عمومی

بالادست سد هراز عمارت زباله بنا شده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رضا علیخانی دوشنبه شب با آیت الله محمدی دیدار کرد لاینینماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه روزانه 4 هزار تن زباله در استان در حالت عادی تولید می شود که این میزان در تعطیلات به 6 هزار تن و در تابستان به 12 هزار تن می رسد، خاطرنشان کرد: خجسته است. در سفر آیت الله رئیسی، کارخانه زباله سوز نوشهر تا 2 ماه آینده و کارخانه زباله سوز ساری تا پایان سال با ظرفیت روزانه 500 تن افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه 27 سایت دفن زباله بزرگ در استان داریم که متأسفانه شیرابه آنها به رودخانه ها سرازیر می شود، گفت: مشکلات مربوط به زباله در استان انباشته از گذشته است و باید یک بار برای همیشه این مشکل مزمن حل شود. فصل

علیخانی افزود: متأسفانه در بالادست پروژه مهم سد خراز که ظرفیت مناسبی برای حل مشکل آبرسانی چند شهر دارد، ساختمان زباله احداث شده است که برای این منظور با اساتید دانشگاه در داخل و خارج رایزنی کرده ایم تا می‌توانیم روش مناسبی برای ورود و نفوذ شیرابه ارائه کنیم.» برای جلوگیری از ورود زباله به سد خراز و بر اساس شعار مقام معظم رهبری، به دنبال حل مشکلات با استفاده از روش‌های دانش بنیان هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از راهکارهای مهم ما محرومیت زدایی است و تاکنون از 96 روستای استان بازدید داشته ایم و توانسته ایم بخش قابل توجهی از مشکلات را حل کنیم، تصریح کرد: تکمیل نیمه تمام روستاهای استان. پروژه های تکمیل شده در استان اولویت اول ما است که در این راستا تلاش می کنیم تا کمربندی های نیمه تمام استان را تکمیل کنیم و در این راستا برای اولین بار پس از انقلاب قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) وارد می شود. تکمیل پروژه های نیمه تمام استان.

وی یادآور شد: حل مشکلات پیش رو حکومت داری و تلاش جهادی در گرو تامین اعتبار است و در صورت آزادسازی اعتبارات برای سفر رئیس جمهور به استان شاهد تحولات اساسی در حوزه سازندگی در استان خواهیم بود. کمبود زمین یکی از چالش های پیش رو در طرح نهضت ملی مسکن است، تلاش می کنیم تا زمین را ایمن کنیم.

رضا علیخانی تاکید کرد: نبود صنایع اساسی یکی از مسائل و مشکلات حوزه شهرداری ها است چرا که اگر صنایع پایه قویتر باشد درآمد بیشتری نصیب روستاییان و شهرداران استان می شود. نظر ما این است که صنایع مادر در استان ایجاد شود.

وی گفت: 75 درصد آب های استان سطحی و 25 درصد زیرزمینی، 88 درصد آب های سطحی تلف و 12 درصد تلف می شود. از طریق ضدآب می بینم و به سمت دریچه ها می روند و با توجه به مایع و غیرعلمی بودن بقیه فقط 6 درصد از آب های سطحی استفاده می شود.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه در استان مازندران هزار حلقه چاه کشاورزی و 700 حلقه چاه آب شرب داریم، گفت: اگر نتوانیم مشکل آب های سطحی را در برنامه راهبردی حل کنیم، چاه ها کاهش می یابد و دشت های ما بیابان می شود و خشکسالی رخ می دهد. گفت: در 5 ماه گذشته آب و راه روستایی اولویت اصلی ما بوده و به دنبال ایجاد طرح ها و جاذبه های گردشگری در چند نقطه از سواحل استان هستیم.

دکمه بازگشت به بالا