استانی

تفاهم‌نامه منطقه آزاد قشم و شرکت گاز استان هرمزگان به امضا رسید

به گزارش مجله زنده خبری قشم، ظهر امروز 8 تیر 1401 تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت گاز استان هرمزگان به امضای افشار فتح الهی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم رسید. زون و فواد حمزوی مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان.

بر اساس مفاد این تفاهم نامه گازرسانی به فاز 2 شهر قشم از ماه آینده آغاز می شود و تا پایان سال کل شهر قشم از نعمت گاز بهره مند می شود.

شرکت گاز هرمزگان با برنامه ریزی، ارائه محصولات انحصاری، اجرای عملیات مکانیکی، آزمایش شبکه و تزریق گاز به شبکه گازرسانی دستگاه تصفیه آب قشم، فرآیند تولید در این بخش با هزینه کمتری همراه است.

گازرسانی به شهر صنعتی تولا برای دریافت سوخت ارزان برای صنایع جزیره و کمک به افزایش روند تولید تا دو هفته آینده و گازرسانی به مجتمع های خدماتی روستاهای دفاری، حمیری و کابلی که به نفع روستاهای اطراف خواهد بود. از جمله این خدمات از جمله سایر مفاد تفاهم نامه مذکور می باشد

پروژه گازرسانی به شهر سوزا، شهرک صنعتی و روستاهای اطراف این شهر نیز تا پایان سال 1402 محقق شد و در گام بعدی و برای بهره مندی تمامی ساکنان جزیره از خدمات اجتماعی، شهرهای لافت، طبل و رامکان و روستاهای اطراف این شهرها در فهرست پروژه های گازرسانی قرار دارند.

در خصوص اجرای خط انتقال 30 اینچ از بندرعباس به قشم توسط شرکت گاز هرمزگان، این شرکت بر اساس برنامه زمان بندی و طرح جامع نفت و انرژی نسبت به تسریع در اجرای سیم 30 اینچ از بندرعباس به قشم اقدام می کند. برای تامین پایدار گاز صنایع پتروشیمی و نیروگاه ها.

لازم به ذکر است فرآیند خط لوله شبکه گاز تا مرحله نصب هزینه ای برای خانوارها در بر ندارد اما در مرحله دریافت انشعاب، نصب کنتور و خط لوله در داخل منازل بر عهده مصرف کنندگان است.

در این زمینه و برای تسهیل در اقدامات ساکنان، شرکت گاز آماده ارائه توصیه نامه به چند بانک فعال جهت اخذ وام کم بهره به متقاضیان می باشد.

تفاهم نامه منطقه آزاد قشم و شرکت گاز هرمزگان امضا شد.

48

دکمه بازگشت به بالا