فرهنگ و هنر

رایزنی امیرعبداللهیان با فواد حسین درباره اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده

در گفت و گوی تلفنی حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان با فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق، برخی موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله تمایل به توسعه و گسترش روابط دوجانبه تهران و بغداد و همچنین روابط دوجانبه تهران-بغداد بررسی شد. برخی مسائل مربوط به سفر مهمانان ایرانی و عراقی به دو کشور و تبادل نظر انجام شد.

به گزارش مجله زنده خبری، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق بر پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر نخست وزیر عراق به تهران در خصوص گسترش روابط دوجانبه و همچنین تسهیل سفر زائران ایرانی و عراقی تاکید کردند. در مناسبت های مذهبی به ویژه اربعین حسینی تاکید کردند.

امیر عبداللهیان با قدردانی از مساعدت ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای سفر زائران ایرانی در روز عرفه و همچنین هماهنگی های انجام شده برای سفر زائران ایرانی به اربعین، از تلاش های طرف عراقی برای اعزام زائران ایرانی به این شهر قدردانی کرد. عربستان سعودی برای انجام صحیح مراسم حج.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با همتای عراقی خود در خصوص امکان از سرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره گفت و گو و ابراز امیدواری کرد که آمادگی ها و امکانات لازم برای از سرگیری عمره مطابق با شرایط کرونا فراهم شود. .

وزیر امور خارجه عراق ضمن اعلام آمادگی برای تداوم کمک رسانی به منظور تسهیل سفر زائران از عرفه و اربعین و نیز مناسک حج، بر آمادگی دولت عراق برای فراهم آوردن زمینه های لازم برای انجام امور مناسب تاکید کرد. برگزاری زیارت اربعین

فواد حسین تاکید کرد: دولت عراق حداکثر تلاش خود را برای تسهیل سفر زائران حسینی و برگزاری هرچه باشکوه مراسم اربعین به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا