عمومی

مناطق محروم درتحقق حقوق‌شان دچار مشکل هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدبکر کلیباف در جلسه شورای اداری شهرستان کوگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: در اینجا ما به عنوان نماینده مردم باید از مناطق نیازمند حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه نظارت مجلس می تواند منجر به توزیع و نظارت عادلانه و ایجاد فرصت های بهتر و دقیق تری شود، گفت: با وجود اینکه امروز سفر نظارتی یک روزه بود، حداقل دو ماه مباحث مطالعاتی مرتبط با امور این استان قبل از آن شخصا ارائه شد. همراه با کمیته ها، معاونین و کارشناسانی که از مرکز به این استان آمده بودند، پیگیری کردم.

قالیباف تصریح کرد: علاوه بر این جلساتی با وزرای مربوطه در تهران در خصوص موضوعات مطرح شده برگزار شد.

وی تصریح کرد: با تمرکز بر موضوعات تخصصی، جلساتی دو تا سه ساعته با حضور وزرای حاضر مطرح شد و از ابعاد کار، پیشرفت پروژه ها، نقاط قوت و ضعف، مشکلات موجود و کارهایی که باید انجام شود، مطلع هستم.

قالیباف افزود: سفرهای رصد ستاد در اولویت مناطق فقیرنشین است و من با این منطقه غریبه نبودم و حداقل چند سفر جهادی خارج از حوزه رسمی به این استان داشتم اما امروز با صحنه های محرومیتی مواجه شدم که اصلا طاقت آن را نداریم.

وی تصریح کرد: اگر در دولت قبل در حوزه نظارت میدانی فعال بودیم به این دلیل بود که شرایط کرونا و شرایط موجود ایجاب می کرد که مسئولان نیرو در مناطق و ادارات حضور بیشتری داشته باشند، بنابراین تلاش کردیم تا حضور و فعالیت بیشتری در حضور کرونا دارد. ما مناطقی برای کار داریم، اما دولت جدید در استان ها و بخش های مختلف بسیار فعال است.

رئیس شورای اسلامی تصریح کرد: حرکت ها، جهت گیری ها و نظارت ها و سیاست ها و نظارت بر اجرای قوانین دقیق شده و همانطور که کارکنان اتاق حسابرسی نیز در این جلسه اشاره کردند، در برخی از قوانین وجود دارد. اعتبارات بودجه و ظرفیت ملی که طبیعتاً با توجه به نیاز توزیع آن به تحرک بستگی دارد.

دکمه بازگشت به بالا