ورزش و نشاط

همه از ایران در آسیا انتظار قهرمانی دارند/ فوتسال همیشه مظلوم واقع شده است

این موضوع در گفتگو با مجله زنده خبری مطرح شد

نظری: همه انتظار قهرمانی از ایران در آسیا دارند/ فوتسال همیشه سرکوب شده است

مصطفی نظری معتقد است با توجه به فاصله کمی تا جام ملت ها، اکنون زمان مناسبی برای حضور جوانان در تیم ملی فوتسال نیست.

مصطفی نظری مدافع سابق تیم ملی فوتسال در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری مجله زنده خبری درباره لیگ امسال گفت: فوتسال چند سالی است که با حضور تیم های فرهنگ و مقاومت البرز از حالت دوقطبی خارج شده است اما برای قهرمانی ابزارهایی مانند مشکلات مالی و جذب بازیکنان بزرگ می خواهد که بسیاری از تیم ها در اختیار ندارند. مبارزان مقاومت با بازیکنان جوان قوی به نظر می رسیدند و کروپ به عنوان یک مدعی ظاهر شد.

وی درباره برنامه ریزی برای لیگ برتر گفت: با توجه به صحبت های سازمان لیگ و تعامل با ملی پوشان، مقرر شد لیگ به مدت 8 هفته برگزار شود و پس از آن تیم ملی جدا شود. باید از نظم و همکاری آقای جابری با تیم ملی تشکر کنم. زمان بسیار کمی وجود دارد. جام ملت ها در راه است اما نتوانستیم دیدارهای تدارکاتی را برگزار کنیم. چند تغییر در تیم ملی داشتیم و لازم است بچه ها با هم بازی کنند. فقط تمرین کافی نیست و تلاش می کنیم بازی های دوستانه برگزار کنیم که تا امروز محقق نشده است.

سرمربی تیم ملی گفت وحید شمسایی روی نیمکت این تیم می نشیند: تیم ملی فوتسال همیشه در بین مردم محبوب بوده است. برای این تیم ملی از زمان آقایان انصاری فرد و ابطحی تا شمس و ناظم الشریعه زحمت کشیدیم. وحید شمسایی اهل این ورزش است و مردم قدردان این قهرمان ملی هستند. فکر می کنم رابطه خیلی خوبی بین مردم و فوتسالی ها ایجاد شده است چون ما را فوتسالی می دانند. ما قول می دهیم همه چیزهایی را که در طول سال ها آموخته ایم به کار ببریم. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا زکات علم خود را بپردازیم.

22

برای جام ملت های پیش رو جوان بودن بهتر است یا با تمام وجود در آنجا؟ نظری اینگونه پاسخ داد: همه از ایران قهرمانی می خواهند. جوانسازی باید اتفاق بیفتد. نسل ها در حال تغییر هستند و هیچ کس با این مفهوم مخالف نیست، اما ما زمان کافی برای آن نداریم. بهتر بود چند سال پیش این اتفاق می افتاد و با کمی کج این اتفاق را می دیدیم. البته سعی می کنیم از جوانان هم استفاده کنیم و در زمان مناسب آنها را به تیم تزریق کنیم. البته این جوانان باید بازی های تدارکاتی را انجام دهند که متاسفانه فرصتی برای آن وجود ندارد.

وی درباره برگزاری اردوها و دیدارهای آماده سازی گفت: فوتسال همیشه سرکوب شده است. خود آقای مجدی فوتسالی است و تمام تلاش خود را می کند اما متاسفانه حتی مسابقات تدارکاتی پیش رو هم لغو شده است. وقتی بازیکن جوان ما یک بار برای تیم ملی آرژانتین بازی می کند 5 سال رشد می کند و امیدوارم در نهایت این مشکل حل شود.

دروازه بان سابق تیم ملی درباره جام ملت های آینده گفت: ما فوتسالیست های درجه یک در سطح قاره و لژیونرهای موفقی داشته ایم. هاشمی زاده، ناظم الشریعه و خانم یاری در کشورهای دیگر مشغول به کار هستند که باعث افتخار ایران است. تقابل دو ایرانی در جام ملت ها جذابیت های خود را دارد. افکار به هم نزدیک هستند و این رقابت را زیبا می کند. فوتسال آسیا متعلق به ایران است و باید مربیان بیشتری در خارج از ایران فعالیت کنند.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا