عمومی

۵۰۰۰ تن کنجد از مزارع استان بوشهر برداشت می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

رضا حسین پور در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: تاکنون نزدیک به چهار هزار هکتار کنجد از سطح برنامه های ابلاغی به شهرستان ها کشت شده است.

مدیر امور کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بهترین زمان کاشت کنجد را اواخر خرداد تا دهه سوم تیرماه عنوان کرد و افزود: شهرستان های دشستان، دشتی، تنگستان و دیر از مهمترین آنها هستند. مراکز تولید کنجد در استان

وی گفت: دوره تولید کوتاه، مصرف کم آب، حضور کارخانجات نفت دریافت می کنم و محصولات ثانویه در استان، وجود بذر مناسب با اقلیم استان، وجود دانش تولید در بین کشاورزان و بازده اقتصادی مطلوب کشاورزان بوشهری را بر آن داشته است تا کنجد را به عنوان صیفی جات و محصول کم آب را به عنوان دومین محصول پس از برداشت غلات کشت کنند.

مدیر امور کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: اجرای طرح PVS مقایسه ارقام معمولی با ارقام مقاوم به خشکی و همچنین تغذیه و کشت مستقیم (PNT) از مهم ترین طرح های الگویی در سطح 22 هکتار است. پشتیبانی ستاد و مرکز سازمان پژوهش و آموزش و شهرستان های دشستان و دشتی در مراکز تولیدی اجرا می شود.

وی یادآور شد: زمان برداشت کنجد از ابتدای آنلاین تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود حدود پنج هزار تن محصول از مزارع استان بوشهر جمع آوری شود.

دکمه بازگشت به بالا