فرهنگ و هنر

برپایی ۲۰ موکب گلستانی برای خدمت به زائران اربعین

مجله زنده خبری/گلستان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از ایجاد 20 موکب از گلستان برای خدمت رسانی به نمازگزاران اربعین حسینی در عراق خبر داد.

سیدعلی مهاجر عصر امروز چهارشنبه 2 شهریور در حاشیه پنجمین اجلاس ستاد اربعین استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال 20 موکب از گلستان به عراق برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اعزام می شوند.

وی افزود: موکب های اعزامی به عراق در چندین اداره که وظیفه اعزام و اطعام زائران را بر عهده دارند فعال هستند و برخی موکب ها نیز زباله های نجف تا کربلا را جمع آوری می کنند. .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به اینکه تاکیدات دولت و ستاد اربعین استان، مردمی بودن موکب ها و فعالیت های مرتبط با اربعین است، تصریح کرد: خودجوش و مردمی بودن این حماسه بزرگ از ویژگی های منحصر به فرد اربعین حسینی و مسئولان فقط یاری هستند.

مهاجر تاکید کرد: ستاد اربعین استان گلستان با 17 کمیته و 14 ستاد شهرستانی در استانداری ها برای پشتیبانی، پشتیبانی و خدمات رسانی و همچنین کیفیت موکب ها تشکیل شده است که همگی آمادگی کامل برای تحقق این امر دارند.

وی هماهنگی، همکاری و تعامل بین همه مولفه ها را از اولویت ها و نیاز به کار گروهی و ستادی دانست و یادآور شد: این نگاه موجب تسریع و بهبود روند کار در ستاد اربعین، خدمات و امکانات مورد انتظار دستگاه ها می شود. دولت باید بر اساس این نگاه راهپیمایی ها را فراهم کند و باید سریع انجام شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: کمیته اسکان و غذای ستاد اربعین استان گلستان برای 20 موکب مجوز صادر کرده است که 19 موکب در عراق و یک موکب در مرز مهران است. ، خدمت به ارادتمندان امام حسین (ع) فراهم می کنند

صفر معراجی افزود: برای نخستین بار موکب در کاظمین راه اندازی شد تا زائرانی که برای زیارت به سامرا می روند شبانه در این مکان مستقر شوند.

وی با بیان اینکه امسال یک موکب صرفاً به منظور پاکسازی و پاکسازی مسیر زائران امام حسین (ع) از زباله و موکب دیگر در حال تولیت زائران است، اظهار داشت: موکب های مختلفی را در عراق تدارک دیده ایم تا زائران هنگام حضور در عراق می توانند از خدمات این موکب ها استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا