ورزش و نشاط

حضور «ساکت» همه چیز را بهم می‌ریزد/ ماجرای عزیزی‌خادم تکرار نشود! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، جلسه انتخاباتی فدراسیون فوتبال روز سه شنبه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد که رقابت برای تصدی ریاست بین مهدی تاج، میرشاد مجدی و عزیزالله محمدی برگزار شد. در پایان این رقابت انتخاباتی مهدی تاج اکثریت را به دست آورد صداها وی به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد. در مجمع فدراسیون فوتبال 80 نفر حق رای داشتند که مهدی تاج با 51 رای، میرشاد مجدی 25 رای و عزیزمحمدی 4 رای کسب کردند.

البته این انتخاب بی حد و حصر نبود و اعلام لغو و سپس برگزاری آن با فاصله چند ساعته در شب مجمع، جنجال زیادی به پا کرد.

امیر عابدینی رئیس سابق و عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار آنلاین با قدردانی از این انتخاب و بازگشت مهدی تاج به فدراسیون تاکید کرد که انتخاب تاج در واقع تلاش اعضا بوده است. مجمع برای پایان دادن به تصمیمات “بچگانه” در فدراسیون.

وی همچنین از حضور محمدرضا ساکت در هیات مدیره ابراز تعجب کرد و گفت: حضور ساکت در این بخش فضای فوتبال را بر هم زده است.

حضور

در ادامه مشروح گفتگوی عابدینی با خبرنگار آنلاین است:

اعضای هیات عامل مجدی و هیات مدیره منعکس نمی کنند

انتخابات این دوره با تنش همراه بود و بدون مشکل پیش نرفت. من در انتخابات مختلف شرکت کرده ام اما این بار فضای انتخابات به دلایل مختلف عجیب بود. فکر می‌کنم همه چیز از روزی شروع شد که هیئت مدیره سناریویی را برای برکناری عزیزی خادم از ریاست‌جمهوری و نصب یکی از آنها به عنوان رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد. از آن زمان میرشاد مجدی خود را به عنوان رئیس فدراسیون معرفی می کرد اما اعضای مجمع به این اتفاقات پرداختند و به عملکرد رئیس و سرپرست فدراسیون یعنی مجدی نگاه کردند.

دادکان حاضر به شرکت در انتخابات نشد

اتفاقاتی که برای تغییر مدیران برخی از تیم های فوتبال استان ها رخ داد چالش جدیدی بود. اعضای مجمع با دیدن این اتفاقات تصمیم گرفتند گزینه جدیدی برای ریاست فدراسیون فوتبال بیابند. آنها گزینه های زیادی را انتخاب کردند که نپذیرفتند. بسیاری از آنها جستجو شد، اما پاسخ آنها منفی بود. امثال محمد دادکان و… یعنی فوتبالیست هایی که در حاشیه بودند.

تاج تحت فشار به عنوان رئیس فدراسیون ثبت نام کرد!

این فشار به مهدی تاج هم وارد شد. او قصد حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال را نداشت اما به چند دلیل آمد. دلیل اول اعاده حیثیت بود. تاج مصمم است که هر پرونده ای را علیه او در FA پاک کند. اگر کسی را دوست نداشته باشند، به دلیل سوابق خود نامزد نخواهند شد. یعنی درختی که در سوراخ زنبور بود نیش نمی زد، اما تاج آن نیش را می دانست!

تضاد فوتبال با تصمیمات کودکان

دلیل دوم خواست هیئت ها و اعضای مجمع برای پایان دادن به تصمیمات کودکانه در فوتبال بود. تصمیماتی که در صبح گرفته می شود و در شب لغو می شود یا در شب گرفته می شود و صبح انجام نمی شود. سرمربی تیم ملی پس از چند روز آزاد شد و به سمت خود بازگشت. کمیته فنی تصمیم می گرفت و رئیس فدراسیون وتو می کرد. انگار همه آنها شریک فوتبالی بودند اما کسی نمی خواست جواب بدهد. دلیل دیگر به نظر من این است که تاج به این نتیجه رسیده است که اگر بیاید از او استقبال می شود. او با خود می گفت اگر مثلاً این اتفاقات در پرونده ویلموتس رخ دهد، من این کار را می کنم می توان من خواهم آمد و جمعش میکنم

حضور

مهدی تاج در جلسه فدراسیون فوتبال

موهایم را کشیدند و نگذاشتند ثبت نام کنم

پایه ثبت نام رئیس فدراسیون درست بود و هیچ شایعه ای وجود نداشت. مثلا به آقای کامرانی فر (دبیرکل فدراسیون فوتبال) گفتم که من خارج از ایران هستم و چهار روز بعد می رسم اما ثبت نام را انجام داده ام. قبول نکرد و گفت باید شرایط من رعایت شود. گفتم چک نیازی ندارم. اگر به عکس های روسای فدراسیون فوتبال در این فدراسیون نگاه کنید، عکس من، دادکان، مصطفوی، کفاشیان و… هست. دیگر نیازی به بررسی نداشتیم. من این مثال را زدم تا بدانید ما برای انتخابات «موهایمان را از تن بیرون می‌کشیدیم»، اما چطور شد که در شب انتخابات ناگهان جلسه را تعطیل کردند؟

هر سه نامزد دارای سوابق بودند

برای مهدی تاج دو نوع ازدواج وجود دارد. برخی از آنها از روی دلسوزی انتقاد کردند و برخی دیگر از روی کینه و دشمنی صحبت کردند. آنها به فوتبال اهمیت نمی دادند. هر روز صحبت می شد که به تاج گفته می شد از انتخابات کناره گیری کند اما این اتفاق نیفتاد. هر سه کاندیدای ریاست فدراسیون پرونده باز داشتند. معنای قضیه هنوز روشن است. هرکسی را می توان متهم کرد، اما از اتهام تا اثبات جرم راه زیادی وجود دارد.

باشد که داستان عزیزی خادم برای تاج تکرار شود

مجمع می خواست نشان دهد که مستقل است و تحت فشار نیست. اعضای مجمع به تجربه و مهمتر از آن به «تیم تاج» رأی دادند. انواع معرفی شده توسط تاج به خوبی شناخته شده است. اکنون ترکیب هیئت رئیسه فدراسیون مانند گذشته منهای چهار نفر است. خدا نکند به همان قانونی که در مورد عزیزی خادم استفاده کردند برگردند و بعد از دو ماه تاج را بردارند. بگذار فوتبال شکل بگیرد. هیچ کس حق ندارد حقوق دیگران را زیر پا بگذارد. اگر چیزی باشد، قانون رعایت خواهد شد. اگر کینه ای داریم به دشمن بسپاریم. چرا باید جمع شویم؟ سیستم خود را نظارت می کند و با کسی مقایسه نمی شود.

«سکوت» فضای هیئت مدیره را بر هم می زند

حضور بی سر و صدا محمدرضا در هیات مدیره و در کنار تاج فضا را بر هم می زند. شاید خود تاج این باور را کشف کرده باشد. بهتر بود بی سر و صدا برود. حالا تاج، نبی، کنبرزاده و ساکت در یک طرف و اعضای سابق هیات مدیره در طرف دیگر قرار دارند. ایجاد تعامل در این فضا سخت است اما با درایت تاج می توان این مشکل را حل کرد.

من به دنبال پینه دوزهای وسط گودال رفتم، اما از تاج حمایت نکردم

حمایت من از مهدی تاج؟ اصلا اینطوری نبود من فقط تاج را خراب نکردم. همه از امیر عابدینی انتظار انتقاد دارند. من با هر سه نامزد در تماس بودم. حتی می توانم بگویم بیشتر با عزیزالله محمدی صحبت کردم تا با تاج و مجدی. برای مشاوره نزد من آمدند. میرشاد مجدی چند ماه پیش به من زنگ نزد. تاج هم آمد و با هم صحبت کردیم. من به عنوان یک “ریش سفید” کلمات را می شنوم و نظر خود را می گویم، اما برای ورود به گودال. نه، اینطور نبود. این بار حتی نگفتم مجمع به کی رای بدهد. من قبلاً به مجمع گفته بودم به دوره قبل عزیزی خادم و تاج رای بدهید. برای علی کفاشیان حتی تا وسط گود رفتم و به او رای دادم.

شب انتخابات به نبی گفتم تاج 52 رای می آورد

نبی شب انتخابات با من تماس گرفت. گفتم شربت خواب بخور و برو بخواب چون صبح خیلی اتفاقات می افتد. من به او گفتم که در کشور نظام است و انتخابات خواهد بود. نبی از من پرسید چه کسی رای داده است؟ به او گفتم تاج 52 رای می آورد. مطمئناً او در نهایت 51 رای آورد. من در واقع نظر طرف مقابل را می دانستم.

ناآگاهی دبیرکل علی خاطرر

از حضور علی حطر به عنوان دبیرکل در فدراسیون فوتبال اطلاعی ندارم. من حتی بعد از انتخاب تاج به او تبریک نگفتم و به او زنگ نزدم.

کی روش را بعد از جام جهانی اجرا می کنید؟

اگر بخواهم به تاج نصیحت کنم، می گویم مربی تیم ملی باید فردی باشد که کارش «پاک» بوده و کمترین دغدغه را برای صعود به جام جهانی داشته ایم. اگر مشکلی وجود داشت، دیگران آن را برطرف کردند. دراگان اسکوچیچ در مصاحبه ای تلویحا درباره رابطه اش با میرشاد مجدی گفت که با آنها دوست نیست اما رابطه اش حرفه ای است. مشخص بود که اسکوچیچ باید کاری کند، اما او صدایی در نیاورد و کارش را انجام داد. او با تیم ملی نتیجه گرفت و حالا می خواهد دستمزدش را در جام جهانی بگیرد. آمدن کی روش در این لحظه اگر کارساز نباشد به معنای بار سنگینی بر دوش فدراسیون فوتبال است. در عین حال به مربی ای که به راحتی تیم ملی را به جام جهانی رساند، توهین می شود. اگر روشه می آید، باید بعد از جام جهانی باشد.

دکمه بازگشت به بالا