اجتماعی

درخواست کارت ملی و تغییرنام الکترونیک شد/ صدور کارت و کد شناسایی برای افراد فاقد شناسنامه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص افتتاح و راه اندازی درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال کشور در هفته دولت گفت: خدمات الکترونیکی مانند تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی. در این پورتال ارائه خواهد شد.

به گزارش مجله زنده خبری، هاشم کارگر معاون وزیر کشور با اشاره به رونمایی و استفاده از درگاه خدمات الکترونیکی سازمان ثبت احوال در هفته دولت، گفت: نسخه اول آن به صورت موبایلی است و در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: علاوه بر اطلاعات شخصی هر فرد که در این درگاه قابل مشاهده است، خدمات الکترونیکی مانند تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر آدرس نیز در این درگاه به افراد ارائه می شود و البته الکترونیکی ما. خدمات در نسخه های بعدی توسعه خواهد یافت

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص اینکه برخی از خدمات ما برون سپاری می شود، گفت: برای تسهیل دسترسی مردم به این نوع خدمات، طی یک سال گذشته صدور شناسنامه المثنی را به دفاتر پیشخوان دولت برون سپاری کردیم.

این مسئول تاخیر در صدور 10 میلیون کارت ملی برای مردم را اینگونه توضیح داد: از اواخر دی ماه سال گذشته در صدور کارت ملی تسریع کرده ایم و تاکنون 5 میلیون کارت ملی برای مردم صادر و ارسال کرده ایم و حدودا 4 میلیون 600 هزار کارت باقی مانده که طی دو تا سه ماه گذشته صادر و تحویل مردم می شود.

کارگر درباره نحوه درخواست کارت ملی برای افرادی که کارت ملی خود را مفقود کرده اند، گفت: این افراد باید از طریق ادارات ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت کارت ملی مفقود شده اقدام کنند و البته می توانند در قسمت کارت مفقودی نیز درخواست خود را ارائه کنند. پورتال خدمات الکترونیکی

وی همچنین در پایان سخنان خود در این برنامه رادیویی گفت: برای کسانی که شناسنامه ندارند کارت و کد شناسایی برای احراز تابعیت صادر می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا