عمومی

دردسرسازها کنار می‌روند – مجله زنده خبری

تجربه کار با ستاره های بزرگ نشان می دهد که برای پاکسازی جو یک تیم بهتر است بازیکنان مشکل دار را حذف کنید.

به گزارش مجله زنده خبری همشهری وی نوشت: ادعا می شود دلیل انتقاد مهدی طارمی، جهانبخش و برخی بازیکنان دیگر از نمایندگانی که درباره تیم ملی اظهار نظر کردند، حمایت آنها از کاندیداتوری مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال بوده است. تاج گویا به بازیکنان قول داد در صورت پیروزی در انتخابات، کی روش را برای جام جهانی به تیم ملی بازگرداند. طارمی در دوران حضورش در پرسپولیس نیز با این نوع دخالت ها در کارش برخورد کرد. او چندین بار به این تیم حمله کرد و یک بار گفت که خود را بزرگترین تیم می داند. سال گذشته زمانی که اسکوچیچ گفت بازیکنان ایرانی تکنیک دارند اما باید تاکتیک را بهبود بخشند، به تریج کوبای مهاجم ایرانی پورتو حمله کرد و توئیتی در انتقاد از سرمربی تیم ملی منتشر کرد که باعث شد او برای مدتی از تیم ملی دور بماند. . با این حال مدیران فوتبال به جای نصیحت به طارمی که هر بار دهانش را باز می کند، به حمایت از سرمربی تیم ملی حمله کردند. مجموعه داستان های ملی در هفته های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است. سریالی که یکی از بازیگران اصلی آن مهدی طارمی بود. در این شرایط شاید بد نباشد در سرنوشت بازیکنان غیر ثابت تیم های ملی و باشگاهی تجدید نظر کنیم.

خرگوش

در فوتبال دنیا مربیانی بودند که با بهانه ها و دلایل کوچکتر بازیکنان بزرگ تیمشان را رها کردند. در تیم ملی مراکش که با وحید هالیلودزیچ راهی جام جهانی قطر شد، جای خالی حکیم زیاش احساس می شود. البته فقط ما خارجی ها می بینیم که خالی است. چون مراکش بدون او به جام جهانی راه یافت. دلیل محرومیت حکیم را از اظهارات سرمربی بخوانید: «رفتار او در دو دیدار اخیر تیم ملی به خصوص دیدار گذشته، رفتار مناسبی برای یک ملی پوش نبود که باید الگوی مثبتی به عنوان سرپرست تیم باشد. او دیر رسید و حتی از تمرین و کار خودداری کرد.»

راموس

لوئیس انریکه بدون سرخیو راموس و دیگر بازیکنان رئال مادرید تیم ملی اسپانیا را به یورو رساند و با آن تیم به مرحله یک چهارم نهایی رسید. راموس که اصرار به حضور در این اردو برای افزایش بازی های ملی و شکستن رکورد ملی داشت، به دلیل اینکه فقط برای رکورد خود بازی می کرد، از سرمربی تیم عبور کرد و همین اصرار باعث مصدومیت طولانی مدت او شد.

بنزما

کریم بنزما شاید بزرگترین بازیکن تاریخ باشد که به دلیل مشکل سرمربی تیم ملی برای مدتی طولانی از پوشیدن پیراهن تیم ملی فرانسه محروم شد. به دلیل سلیقه شخصی و مشکلات حقوقی این بازیکن، دیدیه دشان او را خط زد و بدون کریم با فرانسه به فینال یورو 2016 رفت و سپس قهرمان جام جهانی 2018 شد. فرانسه در روسیه تقریبا بدون مهاجم بازی کرد، زیرا اولیویه ژیرو در اختیار نداشت. یک شوت به سمت دروازه در طول مسابقات علیرغم حضور در ترکیب ثابت تیم در تمام مسابقات. با این حال دیدیه دشان در آن زمان بنزما را از دست نداد. کریم هم اکنون به تیم ملی دعوت شده است، اما تکلیفش باقی نمی ماند و سمی به اردوی این تیم تزریق نمی کند.

بالوتلی

مهاجم پرکار تیم ملی ایتالیا زمانی که گل می زد می گفت چرا من؟ منظور او این بود که چرا رسانه ها بیش از حد روی رفتار او در داخل و خارج از زمین تمرکز کردند. او آنقدر جهات داشت و با این و آن درگیر بود که در نهایت مثل یک دندان لق از تیم ملی ایتالیا کنار گذاشته شد. سوپرماریو در دوران حضورش در اینتر همین وضعیت را داشت و یک بار توسط هم تیمی خود مارکو ماتراتزی شکست خورد و کمی بعد از آن تیم رفت.

زلاتان

زلاتان ابراهیموویچ در یورو غایب است. یان اندرسون که در سال 2016 سرمربی تیم ملی سوئد شد، معمولاً از دعوت زلاتان خودداری می کرد زیرا فکر می کرد که تیم بدون او یکدست تر است.

ژینولا

پس از رسوایی داوید ژینولا و ناکامی فرانسه در راهیابی به جام جهانی 1994 توسط تیم ملی پرتغال، این ستاره محبوب از تیم ملی محروم شد. جرارد هولیه بعداً از مسمومیت این بازیکن در اردوی تیم ملی صحبت کرد و مدعی شد که اصرار داشته فیکس به جای کانتونا یا پاپن در ترکیب باشد.

کانتون

اما ژاک بدون دیوید ژینولا و اریک کانتونا که هر دو از بزرگترین ستاره های این کشور در آن زمان بودند، به تیم ملی فرانسه راه یافت. او تیمی را به جام جهانی 1998 فرستاد که بعدها بهترین تیم ملی تاریخ فرانسه لقب گرفت. فرانسه در دو دوره قبلی متوالی نتوانست به جام جهانی راه یابد.

افنبرگ

وقتی پس از پیروزی سخت 3-2 آلمان مقابل کره جنوبی، هواداران بازیکنان تیم را هو کردند، استفان افنبرگ که بهترین بازیکن تیم بود واکنش بدی نشان داد. برتی فوگتس بی درنگ به او ضربه زد و او را به خانه فرستاد. البته افنبرگ بعدها به تیم ملی دعوت شد اما به مانشافت پشت کرد.

پرس

مورد دیگر جلسات در حوزه مدیریت است. فلورنتینو پرس یک سال قبل از پایان قرارداد به سرخیو راموس که کاپیتان رئال مادرید، تیم ملی اسپانیا و بهترین مدافع بود، پیشنهاد داد که قراردادش را برای یک سال تمدید کند، اما آقای ستاره بسیار حریص بود و به این موضوع توجهی نکرد. پیشنهاد، که فرصت او تمام شده و رئیس باشگاه گفت پرونده او بسته شده است. پرز معتقد بود که اگر با درخواست 12 میلیون یورو و دو سال کاپیتانی تیم موافقت کند، جو باشگاه به هم می ریزد و دیگر بازیکنان حریص می شوند. تقریباً همین اتفاق در بارسلونا افتاد و بازیکنان به حقوق های نجومی رسیدند و باشگاه را تا مرز ورشکستگی پیش بردند.

آرتتا

در رده باشگاهی نیز مربیانی بودند که به دلایلی ستاره های خود را ترک کردند. آرتتا زمانی با گندوزی درگیر شد که به بازیکن حریف خود می بالید که درآمد هفتگی او بیشتر از حقوق آن بازیکن در یک سال است. جندوزی تا آن زمان در ترکیب ثابت آرسنال حضور داشت، اما ناگهان کنار گذاشته شد و به قدری قرضی شد که تابستان امسال به مارسی فروخته شد. داستان اوزیل هم همینطور بود. آرتتا رویکرد خود را برای تیم سمی می داند. اوبامیانگ به دلیل بی انضباطی و تفریح ​​مورد عصبانیت سرمربی آرسنال قرار گرفت و به صورت رایگان به بارسلونا منتقل شد. همان زمستان گذشته، او اردوی تیم ملی گابن برای جام ملت های آفریقا را از دست داد و به خانه بازگردانده شد. حالا شنیده می شود بارسلونا می خواهد او را به چلسی منتقل کند!

برونکو

سرمربی کرواسی سلیقه عجیبی داشت. او در تیم ملی و پرسپولیس برای بازیکنانی بازی می کرد که اگر سرمربی بودند پدرانشان برایشان بازی نمی کردند. برانکو ایوانکوویچ ستاره هایی مانند رامین رضایان و محسن مسلمان را در پرسپولیس حذف کرد. پیام صادقیان یکی از بازیکنان پرسپولیس بود که علیرغم نبوغش به خاطر رفتارش هدف درهای خروجی باشگاه قرار گرفت. رامین رضاییان دیگر بازیکنی بود که نتوانست زیر نظر برونکو کار کند. بازیکنی که امسال به دلیل اظهاراتی که در اواخر فصل گذشته علیه هم تیمی هایش انجام داد در لیست مازاد قرار گرفت.

مجیدی

فرهاد مجیدی فصل گذشته با چند بازیکن مشکل داشت. راه حل او برای مشکلات حذف بازیکنان بود. به همین دلیل دانشگر و وریا غفوری چندین بار از تیم محروم شدند و بعداً با عذرخواهی و اصلاح رفتارشان به تمرینات بازگشتند.

کی روش

کارلوس کی روش در تیم ملی کلمبیا نه خامس را دعوت کرد و نه برای مدت کوتاهی بازی های کمتری به او داد اما بعدها مشخص شد که حق با سرمربی پرتغالی بوده و این ستاره به هر چیزی جز فوتبال فکر می کند. در طول هشت سال حضور کی روش در تیم ملی ایران، ستاره های زیادی حسرت خوردند. مهدی رحمتی هم گران ترین بازی حذفی کی روش بود اما او به قولش عمل کرد و به جای اینکه بهترین دروازه بان آن زمان فوتبال ایران را بازی کند با دروازه بانانی چون رحمان احمدی و علیرضا حقیقی وارد مسابقات شد. هادی عقیلی، شجاع خلیل زاده، علی کریمی، جلال حسینی، محسن مسلمان و چند ستاره بزرگ دیگر در دوران اوج خود از کی روش جا ماندند زیرا معتقد بود اگر بمانند جو تیم را خراب می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا