استانی

پیش‌نویس وزارت ارشاد برای مدیریت نمایش خانگی مورد توافق قرار گرفته و ابلاغ خواهد شد

وزیر فرهنگ می گوید فقط تماشای سریال در پخش بومی تفاوت ما با تلویزیون است. البته پروژه وزارتخانه ما به نهادهای بالادستی ارائه شده که با آن موافقت شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا. اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه هیات دولت آخرین اخبار در خصوص راه اندازی نمایش خانگی را اعلام کرد. دو هفته پیش او نظراتی در مورد پلتفرم های پشتیبانی و سینمای خانگی ارائه کرد که به نظر می رسید در پاسخ به اظهارات رئیس جمهور ساترا باشد.

بر اساس آخرین اخبار معاونت حقوقی ریاست جمهوری، در نامه ای خطاب به دکتر پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، مسئولیت صدور مجوز و تنظیم صدا و تصویر در فضای مجازی و نظارت بر آن صرفا بر عهده سازمان صدا و سیما است. سازمان صدا و سیما بر این امر تاکید کرد. اما پس از صحبت های وزیر فرهنگ، زمزمه هایی مبنی بر رفتن پخش بومی از تلویزیون به وزارت فرهنگ به گوش می رسد. وزیر فرهنگ به سوالات ما در این زمینه پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه آنچه در بسترهای آنلاین برای نمایش خانگی اعم از فیلم، تئاتر، انیمیشن، موسیقی و … پخش می شود، بیشتر محصولاتی هستند که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، گفت: همه می دانند که دامنه آن ها ذاتاً متعلق به وزارت ارشاد است. تنها چیزی که بین تلویزیون و وزارت فرهنگ بر سر آن اختلاف نظر وجود دارد ستون سریال است که موضوع نظارت آنها نیز هست.

اسماعیلی تصریح کرد: امور مربوط به نمایش خانگی تا سال 1398 بر عهده وزارت فرهنگ و رهبری بود، اما در اواخر دولت قبل، مجلس به لایحه بودجه 1401 وارد شد و سپس آن را به صدا و سیما داد. . بنابراین قبل از اینکه حکومت به ما واگذار شود این منطقه در اختیار صداوسیما بود. اما بعد از اینکه ما موافقت کردیم، شورای نگهبان در مصوبه بودجه 1401 به آن مصوبه اعتراض کرد و حذف شد. در حال حاضر مسئولیت نهایی این حوزه در هاله ای از ابهام قرار دارد، البته بخش سریال نیز همین گونه است.

وی گفت: در حال حاضر جلسات فشرده ای برای تعیین تکلیف این حوزه با نهادهای بالادستی داشتیم و در نهایت پیش نویسی به وزارت فرهنگ ارائه شد که بررسی، جمع بندی و در نهایت موافقت شد و منتظر ابلاغ نهایی آن هستیم. ” از آنجایی که اعلام نهایی هنوز اعلام نشده است، در حال حاضر دو یا سه روش برای تماشای سریال از پخش کننده داریم. راه حل های میانی نیز وجود دارد. اما طبق اخباری که دارم تصمیم نهایی گرفته شده و به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: مجله زنده خبری

انتهای پیام/4129/ر

دکمه بازگشت به بالا