فرهنگ و هنر

کانون‌های مساجدی که همنام با امام حسین (ع) یا القاب آن حضرت فعالیت‌ می‌کنند

در سطح کشور، بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری مساجد یا به نام امام حسین (ع) و یا به نام القاب منسوب به آن حضرت فعالیت می کنند.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهمه)، همان گونه که بسیاری از مردم به دلیل عشق و ارادت قلبی به امام سوم شیعیان، نام فرزندان خود را «حسین» می گذارند. حتی برخی محل کار خود را با نام یا القاب سید و سالار شهیدان مزین می کنند و از این طریق ارادت خود را به حوزه سیدالشهدا(ع) ابراز می کنند.

ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) با فرا رسیدن عاشورای حسینی گزارشی آماری تهیه کرده است که به تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجدی که در استان های کشور با نام یا القاب منتسب به امام حسین (ع) فعالیت می کنند، اشاره دارد. ). در ادامه خواهید خواند:

بر اساس این گزارش، آمار به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که 1938 سرپرست مساجد، 698 سرپرست کانون فرهنگی هنری و 757 سرپرست مساجد و کانون‌ها (اعم از مسجد و کانون) با نام یا کنیه امام حسین (ع) وجود دارند. در کل کشور 3 هزار و 393 شعبه در کشور وجود دارد.

از این میان، استان های خراسان رضوی و اصفهان هر کدام دارای 220 مرکز فرهنگی هنری، استان خوزستان دارای 189 مرکز فرهنگی هنری، استان فارس دارای 178 مرکز فرهنگی هنری، استان های گیلان و آذربایجان شرقی هر کدام دارای 160 مرکز فرهنگی هنری، استان تهران دارای 161 مرکز فرهنگی هنری هستند. استان بلوچستان با 141 باب فرهنگسرای هنری، استان هرمزگان با 148 باب فرهنگسرای هنری، استان کهگیلویه و بویراحمد با 141 باب فرهنگسرای هنری، استان مازندران با 129 باب فرهنگسرای هنری، استان آذربایجان غربی با 124 مرکز فرهنگی هنری مرکز، استان کرمان (جنوب) با 106 مرکز فرهنگی هنری، استان یزد با 96 مرکز فرهنگی هنری، استان همدان با 93 مرکز فرهنگی هنری، استان کرمانشاه با 89 مرکز فرهنگی هنری، استان های چهار محال و بختیاری با 91 مرکز فرهنگی هنری، استان خراسان جنوبی با 8 فرهنگسراهای 9 حوزه هنری، استان گلستان با 81 فرهنگسرای هنری، استان لرستان با 73 فرهنگسرای هنری، استان مرکزی با 71 فرهنگسرای هنری، استان خراسان شمالی با 59 مرکز هنری، فرهنگ‌فرهنگی، استان البرز با 60 رئیس مرکز فره فعال هستند. هنر نگی استان ایلام با 61 باب فرهنگسرای هنری و استان قم با 57 باب فرهنگسرای هنری با نام یا القاب منسوب به امام حسین (ع).

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا