اقتصادی

زمستانی بدون خاموشی خواهیم داشت

وزیر نیرو گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده با وزارت نفت امیدواریم برای تامین سوخت زمستانی نیروگاه ها مشکلی نداشته باشیم و برای تامین برق چالشی ایجاد نشود.

علی اکبر محرابیان در گفت وگو با مجله زنده خبری، اظهار کرد: وزارت نفت در چارچوب برنامه ای که برای تامین برق زمستانی داریم با برنامه ریزی خوبی مانند سال گذشته و امیدوارم با همان تجربه موفق زمستان سال گذشته در نزدیکی کار مدیریت کند. همکاری با وزارت نفت باید زمستان را به خوبی مدیریت می کرد.

وی افزود: امیدواریم مشکلی در تامین برق وجود نداشته باشد و پیش بینی ها نیز گویای همین مشکل است.

افزایش 30 درصدی ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاه ها

جواد اوجی وزیر نفت اخیرا اعلام کرد: در روزهای دولت سیزدهم با اجرای یک سری اقدامات از جمله افزایش قیمت اجاره بهای ویژه، حجم ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاه های کشور کم بود. کامیون های سوخت و استفاده بهینه از خطوط لوله حمل و نقل فرآورده های نفتی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی 30 درصد موفق شدیم افزایش ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاه های کشور.

وی با تاکید بر تامین پایدار سوخت نیروگاه ها در زمستان سال گذشته و تابستان امسال که از قطعی برق جلوگیری کرد، گفت: تابستان امسال بالغ بر 300 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه ها تزریق می شود.

تمهیداتی برای ذخیره سازی سوخت در نظر گرفته شده است

در این خصوص عبدالرسول پیشنگ، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی به مجله زنده خبری گفت: تامین سوخت نیروگاه ها توسط وزارت نفت تامین می شود. در این راستا جلسات متعددی با این وزارتخانه داشته ایم و هم اکنون پیش بینی های لازم برای ذخیره سازی سوخت انجام شده است.

وی با بیان اینکه در آذرماه و باخمن همه ساله نیاز به مصرف سوخت را به وزارت نفت اعلام می کنیم و طبق برنامه امسال نیز این مشکل رخ داده است و باید گفت که روزانه 30 میلیون لیتر معادل سوخت مصرف کرده ایم. تابستان که 3 برابر تولید گازوئیل در کشور است. ، گفت: 260 میلیون گازوئیل و مابقی سوخت مایع برای مخازن در نظر گرفته شده است، بنابراین باید 3 میلیارد و نیم گازوئیل، 3 میلیارد گازوئیل ذخیره تا پایان آبان ماه تامین شود تا در این مدت به عدد معقولی برسیم.

به گزارش مجله زنده خبری، صنعت برق علاوه بر پیک مصرف در تابستان، در زمستان به دلیل کمبود سوخت با شرایط سختی مواجه است اما سال گذشته با وجود احتمال خاموشی در فصل زمستان، اما با تعامل مناسب وزارت نفت و نیرو. ، زمستان با کمترین اختلال علیرغم اینکه در سال 2019 با چالش هایی در این بخش مواجه بودیم به تعویق افتاد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا