عمومی

سهم کنگان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت عادلانه باشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، ابوذر حسین پور بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر کنگان اظهار داشت: پس از سال ها اولین جلسه علنی شورای اسلامی امروز تشکیل شد و تلاش می شود تا جلسات بیشتری در شورای اسلامی شهر برگزار شود. شهر کنگان در آینده

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان بر اهمیت اطلاع رسانی تاکید کرد و افزود: بر اساس التزام به شفافیت، گزارش عملکرد یکساله شهرداری و شورای اسلامی بندر کنگان تا پایان به مردم شریف کنگان ارائه می شود. مهرماه و علنی شدن جلسات شورای شهر توصیه کنگان گامی در جهت شفافیت با مردم است.

ادامه جلسات علنی شورای شهر با دعوت از افراد

وی در تشریح جلسات علنی شورای اسلامی شهر کنگان گفت: در اولین جلسه جلسات علنی با دعوت از اصحاب رسانه آغاز و با دعوت از اقشار مختلف مردم ادامه خواهد داشت و در هفته های آتی با حضور شهروندان ادامه خواهد یافت. در جلسات شورا اطلاع رسانی خواهد شد.

حسین پور با تشکر از اصحاب رسانه و خبرنگاران برای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم، افزود: خبرنگاران پیشتازان جهاد تبیین، اطلاع رسانی و آگاهی هستند که در رساندن صدای مردم به مسئولان نقش بسزایی دارند و همچنین پیگیر هستند. مشکلات برای رسیدن به نتیجه مطلوب

جلسات مخلن احیا می شود

وی در ادامه بر تکریم ارباب رجوع و لزوم پاسخگویی تمامی واحدهای شهرداری به شهروندان تاکید کرد و احیای جلسات محله را برشمرد و عنوان کرد: جلسات محله به عنوان یک تجربه موفق در این دوره از شورای اسلامی شهر با توجه ویژه در محلات پیگیری می شود. بندر کنگان که شب گذشته دیدار دوستانه و مردمی بین اهالی محترم شهرستان دردار برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان بر اهمیت مصوبات و جلسات محله تاکید کرد و گفت: در راستای پیگیری وعده ها، تعهدات و مصوبات محله ای، جناب آقای کاظم احمدی رئیس دفتر شورا به عنوان مسئول تعیین شد. پیگیری مصوبات جلسات محله تا شهروندان نگران ماندن مصوبات نباشند.

سهم کنگان از 1377 میلیارد تومانی وزارت نفت باید متناسب با عملکرد آلایندگی و بر اساس عدالت باشد.

حسین پور با انتقاد از برخی اخبار مبنی بر احتمال توزیع ناعادلانه یک میلیارد و 377 میلیون تومان وعده داده شده وزیر نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی نفت، خطاب به رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران افزود: رئیس جمهور عزیز و مردم مقتدر ایرانی. دولت سهم شهرستان کنگان برای میزبانی 60 درصد میدان بزرگ پارس جنوبی نباید مانند سایر شهرهای استان باشد که در این صورت این اقدام وزارت نفت خلاف عدالت و انصاف است.

وی از دولت سیزدهم برای توجه بهتر و بیشتر به مسئولیت های اجتماعی و همچنین قدردانی از همه مدعیان بویژه امام جمعه و فرماندار شهرستان کنگان، جمعی از جوانان و مردم و همچنین جامعه بزرگ رسانه ای و مدعیان اجتماعی تشکر کرد. طومار مردمی در این زمینه تنظیم و با قدردانی از جوانان خاطرنشان کرد: سهم یک میلیارد و 377 میلیونی کنگان از وزارت نفت باید متناسب با میزان تاثیر شهرها بر آلودگی و مبتنی بر عدالت باشد.

وی بیان کرد: انتظار جدی می رود که نماینده محترم مردم شورای اسلامی و نایب رئیس کمیته انرژی شورای اسلامی همچون همیشه با کمک سایر دلسوزان و دلسوزان از طریق مقام عالی وزارت. نفت و نماینده عالی دولت و استاندار محترم بوشهر زمینه را برای توزیع عادلانه این اعتبار برای اعطا خواهند کرد و در این راستا شورای اسلامی شهر کنگان نیز در حال فعالیت است.

رئیس شورای اسلامی شهر کنگان با بیان اینکه منکر اهمیت و ارزش پروژه های ملی و البته برخی خدمات و زحمات در این حوزه نیستیم، گفت: مردم کنگان و عسلویه به دلیل نفوذ مستقیم صنعت. علاوه بر مشکلات اجتماعی متعدد و هجوم خرده فرهنگ ها، مشکلات و مشکلاتی از جمله تورم، افزایش بی رویه برخی خدمات، افزایش بی رویه قیمت مسکن، بیکاری جوانان با وجود صنعت، بیماری های پوستی، بیماری های تنفسی، سرطان و… ، دست و پنجه نرم می کنند و اجازه دریافت خدمات از جمله وام های ناچیز را ندارند و با توجه به مسئولیت های اجتماعی صنعت باید همانند سایر شهرستان های استان در نظر گرفته شوند.

شکایت از کار اداره کار منطقه ویژه

حسین پور در پایان از عملکرد اداره اشتغال منطقه ویژه انتقاد جدی کرد و افزود: اعضای شورای اسلامی شهر کنگان مانند شهروندان و جوانان همچنان از وضعیت اشتغال و گاه اقدامات گزینشی در حوزه اشتغال گلایه دارند. جذب پرسنل، علیرغم برخی تلاش ها در این زمینه.

وی گفت: طی نامه ای کتبی از اداره اشتغال منطقه ویژه دعوتنامه رسمی و کتبی برای رسیدگی به مسائل استخدامی صادر کرده ایم که متاسفانه تاکنون انجام نشده است. موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا