اقتصادی

سکه و طلا از مسیر کاهش بازگشت

بر اساس تحلیل یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران، در هفته گذشته افزایش قیمت جهانی طلا و از سوی دیگر نوسان جزئی نرخ ارز در بازارهای داخلی باعث شد. روند نزولی سکه و طلا برای توقف و اجتناب از مسیر کاهش قیمت ها در شرف افزایش است، هرچند این افزایش قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی در هفته جاری ناچیز بوده است.

ایوب اکبری پور در گفت وگو با مجله زنده خبری، درباره وضعیت بازار داخلی سکه و طلا در هفته ای که گذشت، اظهار کرد: در هفته ای که گذشت، قیمت طلا به دلیل مسائل سیاسی-اقتصادی تغییرات مستمری داشت. البته این موضوع مختص هفته گذشته نیست و در هفته های گذشته نیز وضعیت مشابهی وجود داشته است. بر این اساس، در بازار داخلی تغییر محسوسی مشاهده نمی شود.

عضوهیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر اونس طلای جهانی به دلیل شرایط خاصی که بین آمریکا، اروپا و روسیه وجود دارد و تکلیف خاصی در این زمینه وجود ندارد، اونس طلای جهانی را نیز به خود اختصاص داده است. به همان اندازه که در این فرآیند تغییر کرد افزایش یا کاهش قیمت ها تاثیری نداشت.

وی افزود: در مجموع قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با رشد قیمت جهانی طلا و نوسان قیمت ارز با اندکی افزایش همراه بود. علیرغم اینکه هر اونس طلا در روزهای ابتدایی هفته به دلیل افزایش ارزش دلار در جهان با کاهش مواجه شد و حتی در اواسط هفته تا کانال 1600 دلار سقوط کرد، اما در پایان هفته با کاهش ارزش دلار جهانی، اونس جهانی طلا نیز افزایش قیمت داشت. بنابراین با 14 دلار افزایش قیمت در طول هفته، آخرین نرخ ثبت شده برای هر اونس 1.727 دلار بود.

سکه 150 هزار تومان، طلا 12 هزار تومان افزایش یافت

اکبری پور خاطرنشان کرد: بنابراین در هفته گذشته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 150 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به 13 میلیون و 850 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت سکه طرح قدیم در این هفته بدون تغییر باقی ماند و در آخرین معاملات هفته به 13 میلیون و 100 هزار تومان رسید. نیم سکه نیز در هفته گذشته با 50 هزار تومان افزایش به هفت میلیون و 900 هزار تومان رسید. با این حال ربع سکه و سکه یک گرمی نسبت به ابتدای هفته تغییر قیمت نداشتند. ربع سکه در پایان هفته همچنان چهار میلیون و 950 هزار تومان و سکه گرمی سه میلیون تومان قیمت داشت.

عضوهیئت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: هر مثقال طلای 17 عیار در پایان هفته با 47 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، 5 میلیون و 510 هزار تومان قیمت داشت. و هر گرم طلای 18 عیار نیز با 12 هزار تومان افزایش یک میلیون و 271 هزار تومان رسید. حباب سکه هم اکنون به یک میلیون و 400 هزار تومان محدود شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا