سلامت و تندرستی

عکس l نسل جدید موستانگ روی رقبا را کم کرد!

این خودرو نیز مانند اجداد خود باید بتواند نظر طرفداران را به خود جلب کند زیرا از ظاهری آشنا اما مدرن تر، موتورهای آشنا اما قدرتمندتر و فناوری های پیشرفته تری بهره می برد. در زمانی که بسیاری از رقبا در حال خروج از بازار موتورهای احتراق داخلی هستند، این اقدامی جسورانه برای فورد است که روی نسل دیگری از موستانگ سرمایه گذاری کند.

عکس l نسل جدید فورد موستانگ هوش را احیا می کند

اگرچه نسل جدید موستانگ آشنا به نظر می رسد، اما به لطف چراغ های جلوی جدید فوراً قابل تشخیص خواهد بود، در حالی که گلگیرهای عقب به روز شده اند تا ظاهری عضلانی به خودرو بدهند. موستانگ همچنان به عنوان نسخه های کوپه فست بک و کانورتیبل تولید می شود، نسخه کوپه اکنون دارای سقف بلندتری برای تسهیل ورود و خروج با کلاه ایمنی است.

عکس l نسل جدید فورد موستانگ هوش را احیا می کند

در این نسل، تشخیص نسخه‌های EcoBoost و GT نیز آسان‌تر خواهد بود، زیرا نسخه GT دارای نمای جلو متفاوت با جلوپنجره سه تکه، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، دریچه کاپوت و شکاف برجسته‌تر است. هر دو نسخه پکیج عملکردی Torsen LSD را می توان با ترمزهای 390 میلی متری برمبو در جلو و 335 میلی متر در عقب و رینگ ها و لاستیک های پهن تر در عقب سفارش داد. در کنار این پکیج می توانید دمپرهای تطبیقی، صندلی های Recaro و سیستم اگزوز فعال را نیز سفارش دهید.

عکس l نسل جدید فورد موستانگ هوش را احیا می کند

فورد یک ویژگی جالب به نام Active Pothole Mitigation را در نسخه موستانگ GT ارائه کرد که در واقع یک ترمز دریفت الکترونیکی است. این سیستم مانند یک ترمز دستی مکانیکی سنتی به نظر می رسد، اما فورد می گوید که می تواند افراد مبتدی را مانند حرفه ای ها جلوه دهد. موستانگ اکوبوست روی رینگ های 17 اینچی قرار می گیرد، اما چرخ های 19 اینچی برای GT در نظر گرفته شده است که می توان آن ها را به رینگ های 20 اینچی ارتقا داد.

عکس l نسل جدید فورد موستانگ هوش را احیا می کند

با این حال، بزرگترین تغییر در نسل جدید موستانگ در داخل است، جایی که شاهد یک صفحه نمایش آمپلی فایر دیجیتال 12.4 اینچی در کنار یک صفحه نمایش 13.2 اینچی سرگرمی اطلاعاتی هستیم. البته این طراحی با موستانگ های قبلی فاصله زیادی دارد، اما کابین عضلانی کار فورد را به روز می کند و کیفیت آن بهتر از قبل به نظر می رسد. در حالی که هنوز چند دکمه فیزیکی در اینجا وجود دارد، بیشتر کنترل ها به صفحه لمسی منتقل شده اند.

عکس l نسل جدید فورد موستانگ هوش را احیا می کند

از دیگر ویژگی‌های داخلی مدرن موستانگ می‌توان به فرمان D شکل، پد شارژ بی‌سیم و مجموعه کاملی از سیستم‌های ایمنی مانند کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و کمک ترمز معکوس اشاره کرد. صندلی های استاندارد این خودرو پارچه ای هستند، اما نسخه GT از تودوزی چرمی استفاده می کند، در حالی که در مدل پریمیوم، دوخت در قسمت های مختلف مانند روی درها نقش بسته است.

خبرهای خوب و بد برای موتورهای نسل هفتم موستانگ وجود دارد. خبر بد این است که هیچ تغییر بزرگی در این زمینه ایجاد نشده است، اما خبر خوب این است که همچنان می توانید تا چند سال دیگر از موستانگ 8 سیلندر تنفس طبیعی لذت ببرید. البته به گفته فورد، موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر توربو این خودرو کاملاً جدید است، در حالی که موتور 5 لیتری V8 اکنون به جعبه هوای دوگانه و بدنه دریچه گاز دوگانه مجهز شده است. البته سازنده آمریکایی هنوز خروجی این موتورها را اعلام نکرده و صرفاً نسخه V8 را قدرتمندترین موستانگ GT تا به امروز معرفی کرده است.

قدرت همچنان با یک گیربکس شش سرعته دستی و یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک در دسترس است، با این تفاوت که اکنون گیربکس اتوماتیک در موتور چهار سیلندر و گیربکس دستی در موتور هشت سیلندر استاندارد خواهد بود. فروش نسل هفتم فورد موستانگ از تابستان 2023 در آمریکا آغاز خواهد شد.

227227

دکمه بازگشت به بالا