ورزش و نشاط

قیمت بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر می‌شود؟

اخیرا سازمان سینمایی و اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش در نامه ای به مدیران کل فرهنگ و ستایش اسلامی استان ها دستورالعمل پخش جام جهانی 2022 قطر در سینماهای کشور را تعیین کرده اند.

در این دستورالعمل با توجه به پیگیری اختصاصی مجله زنده خبری تاکید شده است که پخش مسابقات باید با استفاده از آنتن جمهوری اسلامی ایران انجام شود و استفاده از شبکه های ماهواره ای ممنوع است.

همچنین تاکید می شود با توجه به اینکه سینماها در قالب سانسور جدولی فعالیت می کنند، رعایت حقوق سایر شهروندان برای بازدید از سالن ها، ورود و خروج تماشاگران برای تماشای هر مسابقه با سرعت و رعایت ایمنی لازم است. مسئولیت تماشاگران در فضای داخل سینما بر عهده مدیر سینما خواهد بود. صدور شعارهای توهین آمیز، ضد اخلاقی و جنجالی نیز ممنوع است.

در این نامه آمده است که مدیریت سینما متعهد می شود به دلیل اکران فوتبال، هزینه های تعیین شده را به صاحبان فیلم هایی که بر اساس قرارداد مربوطه حق نمایش فیلم آنها سلب شده است، پرداخت کند. مبلغ محاسبه و نحوه پرداخت توسط شورای نمایشگاه تغییر و اعلام می گردد.

بر اساس این دستورالعمل، سینماها فقط باید بر اساس قیمت تعیین شده بلیت نمایش فیلم ها، بلیت نمایش های فوتبال را بفروشند، اما پیگیری های مجله زنده خبری نشان می دهد که شورای صنفی در حال بازنگری در قیمت نهایی بلیت است و بلیت فوتبال با همین مبلغ فروخته می شود. بلیت های سینما فروخته نمی شود

روز گذشته در جلسه شورای صنفی نمایش، برگزاری جام جهانی در سینماها و کار گروهی با حضور اعضای شورای صنفی نمایش، نمایندگان انجمن سینماگران، صدا و سیما، تهیه کنندگان و سینما مطرح شد. به زودی سازمانی در وزارت ارشاد تشکیل می شود.

در حال حاضر حداکثر قیمت بلیت سینما در سینماهای مدرن 45 هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

251254

دکمه بازگشت به بالا