فرهنگ و هنر

«وودی آلن» از سینما خداحافظی می‌کند

وودی آلن در مصاحبه ای جدید گفته است که پنجاهمین فیلم او آخرین فیلم او در سینما خواهد بود.

به گزارش مجله زنده خبری و به نقل از ددلاین، وودی آلن کارگردان 86 ساله در مصاحبه ای با روزنامه اسپانیایی La Vanguardia تایید کرد که پنجاهمین فیلم بلند حرفه ای خود با نام “Bee 22” را پاییز امسال در پاریس کارگردانی خواهد کرد و دیگر فیلمی نخواهد ساخت.

او همچنین گفت که می خواهد بیشتر روی نویسندگی تمرکز کند و پروژه بعدی او نوشتن رمان خواهد بود.

این اولین باری نیست که آلن در مورد بازنشستگی از دنیای سینما صحبت می کند و اخیراً به الک بالدوین گفته است که قصد دارد یک یا دو فیلم دیگر را کارگردانی کند زیرا “هیجان تجربه سینما از بین رفته است.”

بیشتر در مورد آن بخوانید:

وودی آلن: پنجاهمین فیلمم را می سازم

دو فیلم آخر آلن، یک روز بارانی ۲۰۱۹ در نیویورک و جشنواره ریفکین ۲۰۲۱ که در اسپانیا افتتاح شد، در طول همه‌گیری اکران شدند و جشنواره ریفکین عملکرد خوبی در گیشه نداشت. اما «یک روز بارانی در نیویورک» با بازی تیموتی شالامه و ال فانینگ نیز در صدر باکس آفیس قرار گرفت.

«یک روز بارانی در نیویورک» همچنین اولین فیلمی بود که پس از فسخ قرارداد پنج فیلمی وودی آلن با آمازون در پی شکایت تجاوز جنسی توسط دخترخوانده‌اش دیلن فارو، اکران شد.

جنجال پیرامون «آلن» به دنبال اتهامات سوءاستفاده از سوی «دیلان فارو» در یک مستند HBO در سال 2021 مورد بررسی قرار گرفت، اما «آلن» این اتهامات را رد کرد.

این کارگردان 86 ساله 24 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و چهار بار از جمله یک اسکار بهترین کارگردانی و سه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرده است.

آنی هال، صحنه های داخلی، منهتن، خاطرات یک تاج گل، امتیاز نهایی، آلیس، ویکی کریستینا بارسلونا، گلوله ها بر فراز برادوی، آفرودیت قدرتمند، نیمه شب در پاریس، “تقدیم به رم با عشق”، “یاس غمگین”، ” کافه جامعه» و «مرد غیرمنطقی» از دیگر آثار این کارگردان سرشناس سینمای جهان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا