عمومی

چند نکته درباره حادثه منجر به فوت مهسا امینی

1- اهداف اصلی نهضت بزرگ امام شهید را فراموش نکنیم که در رأس آنها نپذیرفتن ظلم و ستم با صد لایه نفاق و حصار کشی و دروغ است. امیدواریم راهپیمایی عظیم اربعین نیز منجر به افزایش این آگاهی و مسئولیت پذیری زائران علوی و حسینی و جامعه ای آگاه تر و مسئولیت پذیرتر شود. بیشتر هوشیار باشید.

2- حادثه غم انگیز مرگ دختر جوان ایرانی که برای سفری کوتاه به تهران آمده بود دردی سخت است که به این راحتی از دل پاکان پاک نمی شود. سوال این نیست که آیا این شهروند مظلوم ایرانی بر اثر چه حادثه ای جان خود را از دست داده یا خیر، سوال اینجاست که دستگیری و برخورد با او اقدامی نادرست و غیرقابل توجیه بوده و این سوال سیاستی نادرست، پرهزینه و ناکارآمد به نام پلیس معضل با نیروی انتظامی است. بازگشت حجاب در قالب گشت ارشاد. متذکر می شویم که اعتراضات مردمی در دو روز اخیر نه تنها علیه نیروی انتظامی و افسران اخراجی آن، بلکه علیه مجموعه ای از مردم و نهادهایی که با بینش نادرست و سیاست های غیرمنطقی این فجایع را به وجود آورده اند، صورت گرفته است و باید اصلاح شود. به سرعت و به طور طبیعی خطاب به مسئولانی که تاکنون در قبال این ظلم ظاهری و تعرض به ناموس کشور سکوت کرده بودند، شد.

3- موج سواری در رسانه های بیگانه و کسانی که رویکرد کارآمد و فرصت طلبانه به همه مسائل سیاسی دارند، هیچ تأثیری در ظلم ستیزی و عدالت خواهی مردم ایران ندارد و هیچکس نباید به این بهانه دست از عدالت خواهی بردارد. بدخواهان مردم ایران نمی توانند از این آب ماهی بگیرند. ایران و تمامی سرمایه های مادی و معنوی آن متعلق به هر شهروند ایرانی است و ایرانیان برای احقاق حقوق خود و اعتراض به تخلفات حکومت نیازی به اجازه و چراغ سبز کسی ندارند. مهم نیست هیاهوی رسانه های بیگانه یا سرپوش گذاشتن بر برخی احمق های بی وجدان داخلی… مردم عدالت طلب هستند و مهسا امینی و امثال او را دختر خود می دانند و اگر به این اتفاقات واکنش نشان دهند عجیب است و نشان دهنده شئونات اسلامی است. و اگر کسانی که سکوت کردند در معرض چنین اتهاماتی قرار می گرفتند، ایرانیان و مردم از خود فاصله گرفتند. مردم متدین، خانواده های شهدا و ایثارگران و همه اقشار در این مراسم اعتراض کردند و معترض هستند و نمی توان این مهم را نادیده گرفت.

4- حداقل انتظار مردم از نهادهای تصمیم گیر و افراد این است که ضمن ارائه گزارش موثق و مستند از حادثه اخیر، بازنگری اساسی در سیاست برخورد با مسائل فرهنگی و مذهبی از جمله حجاب صورت گیرد. تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگوار و در شرایط سخت نباشیم، در حال حاضر ایران نباید این همه هزینه و فشار به کشور وارد کند.

6565

دکمه بازگشت به بالا