اقتصادی

۳۹۰ کیلومتر راه‌ روستایی در خوزستان در حال احداث است

مجله زنده خبری/خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه 66 پروژه راه روستایی در استان در حال اجراست، گفت: بیش از 70 درصد این پروژه ها مربوط به بهسازی راه ها است.

محمد یولانژاد در گفت وگو با خبرنگار مجله زنده خبری، با بیان اینکه 66 پروژه راه روستایی در خوزستان در حال اجراست که بیش از 70 درصد این پروژه ها مربوط به بهسازی است، اظهار کرد: در حال انجام است.

وی افزود: پروژه بهسازی و روسازی محور للر و کتک، بهسازی و حفاظت آسفالت (تراشه) محورهای روستایی شهرستان باوی از جمله محور حنیری – باهیر – محور منصوریه سادات، بهسازی و روسازی محور آماشیه، ابوبکال. تی راه شهر باوی، بهسازی راه فرعی مسیر روستاهای دریسیه، ابوصخیر و کاظمی خلف، راه روستایی عبودی شادگان، بهسازی و تعریض جاده هپرو به صیدون باغملک، بهسازی راه روستایی باغملک، سوسن ایذه. راه روستایی چیپسیل، بهسازی و تعریض محور حر در شهر کرخه، بهسازی و آسفالت روستای روزنه اهواز، بهسازی و رنگ آمیزی راه روستایی نوآباد اروندکنار از مهمترین پروژه های روستایی اجرا شده در استان است.

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اینکه اجرای پروژه های راه روستایی استان 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: احداث این پروژه ها در ارتقای سطح دسترسی خانوارهای روستایی و تسهیل در تردد نقش دارد. و عبور، ایمنی و سرعت حرکت مردم محلی را افزایش می دهد.

یلندژاد در خصوص مشکلات و موانع پیش روی پروژه های راه روستایی گفت: وجود معارضان محلی، صعب العبور بودن راه های ساخت و دسترسی، کمبود اعتبارات و توزیع لازم از جمله مشکلات اجرای این پروژه ها است.

وی افزود: مجموع اعتبارات اعطایی برای این پروژه ها بیش از 4500 میلیارد ریال است که حدود 3100 میلیارد ریال آن به صورت اسناد خزانه و نقد است.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه روستاهای باغ ملک، اندیکا، مسجد سلیمان، ایذه، دزپارت، لالی، دشت آزادگان، آبادان، باوی و شوشتر در اولویت اجرای پروژه های راه روستایی قرار دارند، اظهار کرد: روستاهای باغ ملک، اندیکا، مسجد سلیمان، ایذه، دزپارت، لالی، دشت آزادگان، آبادان، باوی و شوشتر در اولویت هستند. 390 کیلومتر راه روستایی استان در حال ساخت است و بیش از 550 کیلومتر راه روستایی استان نیاز به ارتقا و تعریض دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا