اجتماعی

آتیه سالمندان برای سازمان بهزیستی مهم است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، علی محمد قدری در همایش روز جهانی سالمند افزود: در روایات و روایات ما از سالمندی به عنوان مایه عشق و حکمت یاد شده است که می توانیم از این عزیزان به عنوان عاملی استفاده کنیم. انتقال تجربیات سازنده و ارزشمند که تبلور ایجاد می کند.» از آداب و رسوم و ارزش ها و فرهنگ ملی استفاده می کند؛ جامعه را در نگاه افراد قرار می دهد.

وی گفت: در این عصر شاخص های سلامت و رفاه اجتماعی رو به بهبود است. امید به زندگی از 64 سال به 72 سال رسیده است، اما تاخیر در ازدواج، کاهش زاد و ولد و مشکلاتی که باعث بسته شدن پنجره جمعیتی ما شده است. اینها همه سوابق بحران در جامعه و بازنمایی نسل قدیمی در جامعه است.

قدری افزود: اگر به معنای واقعی به سند مالی سالمندان توجه و اعتبار می شود اندازه گیری شاخص های آن باید توسط همه عناصر و پرسشگر و مطالبه گر رصد شود گری توسط دستگاه هایی که وظیفه استقرار این سند را دارند قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: ما موظفیم آمار را اعلام کنیم و به بیش از 9 میلیون سالمند خدمت کنیم و اعلام کنیم که چگونه می توانیم آن را بیاورید افزایش افراد دارای معلولیت و سالمندان گران قیمت. این سؤالات به این معناست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، بحث خانواده محوری نقش تخصصی سازمان ها را مشخص می کند. قابل احترام برای سالمندان مهم است که همه دستگاه ها تکلیف اساسی خود را بدانند و مناسب سازی که یک معضل جدی و یکی از مهم ترین موضوعات قانون حمایت از افراد دارای معلولیت است، باید به طور ویژه برای سالمندان تعریف شود.

رئیس موسسه خیریه گفت: مراقبت از آینده سالمندان امری است که برای سلامتی بسیار مهم است. در 35 سال آینده 30 درصد یا یک سوم جمعیت ما سالمند خواهند بود، آیا جوانان و نیروی کار برای جابجایی و جابجایی سالمندان در 35 سال آینده داریم یا خیر؟ . این سوال بسیار مهمی است

قدری افزود: امروز باید به زیرساخت های شهر توجه کنیم و به اجرای قوانینی که واقعاً به آن توجه نشده است توجه کنیم. متغیرهای جمعیتی و احتمال رسیدن به وزن 30 درصد و بسته شدن پنجره جمعیتی نیز فضای گفتمانی سازمان های همکار است. اچ سود باید دقت کافی باشد.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم گری بیایید این کار را در تشکل ها و مجامع انجام دهیم و من از یک سال قبل در تشکیلات خودم این کار را شروع کرده ام و به شروع این دولت افتخار می کنیم. پس از مدت ها اولین جلسه شورای ملی سالمندان با حضور وزیر و رئیس شورای ملی سالمندان برگزار شد و این امر باید ادامه یابد. تصمیمات و مصوبات او باید اجرا شود. آنچه می دانیم این است که هر ترم باید یک جلسه عملی بین نهادهای همکار و مجامع دانشگاه برگزار شود و گزارش پیشرفت فیزیکی به رئیس جمهور ارائه شود.

رئیس موسسه خیریه موضوع تقویت حمایت های اجتماعی را برجسته کرد و افزود: در نظام تعاملی بین نسل جوان و سالمندان باید به طور جدی به موضوع ارتقای سلامت روحی و روانی بپردازیم. موضوع توانمندسازی این گروه ها برای ما به ویژه زنان مسن بسیار مهم است.

وی بیان کرد: آخرین درخواست من این است که سمن ها نقش بسیار مهمی در این زمینه داشته باشند و با توجه به اینکه می توانند از سازمان مراقبت های اجتماعی مجوز فعالیت بگیرند و فاراژ و وزارت کشور سعی کنید به عنوان یک کمپین میانی برای تعامل بین زحمات و مسائل بین دستگاهی دستگاه ها عمل کند و بتوانیم با سمن ها همکاری سایر دستگاه ها مانند شهرداری ها و … را داشته باشیم.

دکمه بازگشت به بالا