عمومی

برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل زیستی در منطقه حفاظت‌شده سفید کوه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، رزمایش پدافند غیر زیستی با موضوع شناسایی تهدیدات زیست محیطی با تاکید بر تهدید پلاستیک در طبیعت “سفیدکوه” امروز شنبه در حاشیه روستای “قلعه سنگ” برگزار شد. واقع در منطقه حفاظت شده خرم آباد با حضور اقشار مختلف مردم.

امیر ساکت رئیس پدافند غیرعامل اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان در حاشیه این رزمایش گفت: رزمایش پدافند غیرعامل توسط اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با رویکرد شناسایی تهدیدات زیست محیطی با تاکید بر تهدید. پلاستیک موجود در طبیعت در منطقه حفاظت شده کوه سفید خرم آباد با جذب نیروی انسانی

وی افزود: شناسایی واقعی تهدیدات بیولوژیکی و مقابله با آنها برای کاهش اثرات زیانبار آنها و پیشگیری از بحران پخش اینها تهدیدات هستند، هرچه شناسایی دقیق تر و کامل تر تهدیدات بیولوژیکی انجام شود، مدیریت و کنترل آنها آسان تر و ارزان تر است.

مسئول حفاظت غیرعامل اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه حفاظت غیر زیستی باید بستری ضروری برای توسعه محیط زیست کشور باشد، تصریح کرد: از آنجایی که پلاستیک ها تهدیدی جدی در عرصه های طبیعی و طبیعی هستند. خطرات زیادی مانند آتش سوزی وجود دارد، در مناطق و عرصه های طبیعی و یا مسدود کردن کانال ها و آبراه ها و تجمع در پشت سدها باعث آلودگی مناظر طبیعی می شود و یا به دلیل مصرف آنها توسط حیوانات وحشی گرسنه باعث تلفات جانوران وحشی می شود که می تواند هزینه های بسیاری برای مدیریت زیست محیطی دارد، بنابراین مدیریت صحیح این نوع زباله ها و جلوگیری از رهاسازی آن در طبیعت نقش سازنده ای در حفاظت از محیط زیست دارد.

ساکت گفت: در این مراسم از شرکت کنندگان فعال در این رزمایش تجلیل و هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

دکمه بازگشت به بالا