اجتماعی

تداوم حضور و تحرکات تروریست‌ها علیه امنیت ایران را تحمل نمی‌کنیم

وزیر امور خارجه در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت عراق گفت: ادامه حضور مسلحانه تروریست ها در اقلیم کردستان و اقدامات آنها علیه امنیت ایران را تحمل نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جهان خبرگزاری آنا، قاسم ارجی دبیر شورای عالی امنیت عراق که در راس یک هیئت عالیرتبه امنیتی در تهران است، روز شنبه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار بر گسترش روابط تهران و بغداد در همه زمینه ها تاکید کرد و بر همکاری دو کشور در زمینه امنیتی از جمله مقابله با تروریست های مسلح اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه روابط دو کشور استراتژیک و ممتاز است و امنیت عراق را امنیت ایران می دانیم، افزود: با توجه به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، انتظاری از خاک کردستان نداریم. منطقه عراق محلی برای اقدامات تروریستی و تهدید علیه ایران

وزیر امور خارجه خواستار آن شد که بغداد و اقلیم کردستان عراق مسئولیت کامل مقابله با گروه های تروریستی و آپارتایدی منشاء اقلیم کردستان عراق را بر عهده بگیرند.

امیر عبداللهیان افزود: ما همیشه خواستار عراقی مرفه، آزاد و مستقل بوده ایم و برای دولت و ملت عراق آرزوی خیر نداریم، اما ادامه حضور مسلحانه تروریست ها در اقلیم کردستان و اقدامات آنها علیه امنیت عراق را تحمل نخواهیم کرد. ایران.

عراق امنیت ایران را امنیت خود می داند

دبیر شورای عالی امنیت عراق در این نشست گفت: قانون اساسی عراق اجازه فعالیت افراد و جنبش هایی که همسایگان را تهدید می کند را نمی دهد.

ارجی اطمینان داد که هرگونه اقدام ضدامنیتی علیه ایران با اقدامات دولت مرکزی و دولت منطقه پاسخ داده خواهد شد و عراق امنیت ایران را امنیت خود می داند.

انتهای پیام/4129/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا