اقتصادی

خاستگاه انار جهان ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی را دارد

مجله زنده خبری/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در شورای اسلامی گفت: شهر ساوه به عنوان منبع انار جهان ظرفیت برگزاری جشنواره بین المللی را دارد.

حجت الاسلام محمد سبزی روز پنجشنبه 14 آبان 1401 در ششمین اجلاس ستاد اولین جشنواره ملی انار که در محل سالن اجتماعات استان ساوه برگزار شد، اظهار داشت: باید از همه ظرفیت ها برای برگزاری جشنواره ملی استفاده شود. پس از ارزیابی نقاط قوت و ضعف بستر لازم برای برگزاری جشنواره بین المللی در فراهم آوردن مرکز جهانی تولید انار فراهم شد.

وی در ادامه گفت: جشنواره ملی انار در حوزه های اقتصادی، گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ابعاد مختلفی دارد اما باید جنبه فرهنگی آن در این رویداد ملی بیشتر نمایان شود.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی انار ساوه آغازی برای ایجاد جشنواره های ملی در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و … است. از آنجایی که ساوه در حوزه های مختلف از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید این مزیت ها را در سطح ملی و بین المللی شناخت.

نماینده مردم ساوه و زرندیه افزود: با وجود اینکه سطح زیر کشت باغات انار ساوه کمتر از برخی مناطق بی‌رحم کشور مانند استان فارس است، اما تولیدات این شهرستان از نظر میزان تولید شناخته شده و خاص است. کیفیت و تنوع و از این نظر در دنیا مقام اول را دارد و جشنواره ملی فرصتی برای ارائه این محصول است.

وی خواستار مشارکت حداکثری صنعت و بخش خصوصی در برپایی جشنواره ملی انار شد و افزود: هرچه مشارکت بخش خصوصی همراه با بخش دولتی در برپایی جشنواره بیشتر باشد، جشنواره بیشتر خواهد بود. با تحقق تمامی اهداف برنامه ریزی شده و تعیین شده برگزار می شود.

حجت الاسلام سبزی به دعوت وزرای جهاد کشاورزی به همراه معاونین باغبانی و زراعت و همچنین وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه معاون گردشگری برای حضور در این جشنواره اشاره کرد و افزود: : از معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، استانداران و برخی سفرای کشورهای خارجی برای حضور در جشنواره دعوت به عمل می آید و در نظر داریم در حاشیه جشنواره جلساتی برای رسیدگی به مشکلات برگزار کنیم. موانع تولید و صادرات این میوه بهشتی و اتخاذ تصمیمات لازم.

اولین جشنواره ملی انار ساو قرار است از 20 تا 23 آبان ماه سال جاری در مسجد تاریخی ساوه برگزار شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا