اجتماعی

خانواده مهسا امینی بیانیه داد

در بیانیه خانواده مرحوم مهسا امینی که در این پرونده در اختیار وکلای این خانواده قرار گرفت، آمده است:

به نام خدا

بلبلی خون دل را خورد و گلی به دنیا آورد
باد حسادت دلش را خار کرد

اکنون آن دستگیری غیرقانونی و پیامدهای فاجعه بار آن؛ در حالی که درگذشت عجیب دخترمان مهسا (زینا) امینی وارد چهارمین هفته می شود، بر خود لازم می دانیم از همه هموطنان و هموطنان در سراسر کشور و خارج از ایران و همچنین کسانی که از طرف دولت و دولت تسلیت گفتند، تشکر کنیم. موسسات خصوصی امیدواریم بعد از این هیچ خانواده ای در کشور ما دچار چنین مصیبت وحشتناکی نشود.
مهسا دیگر در جمع ما نیست و برنمی گردد، اما ما به عنوان خانواده او وظیفه داریم اتفاقات رخ داده را عادلانه دنبال کنیم.
پیگیریی که موجب خشنودی پروردگار و شادی روح فرزند دلبندمان و آرامش دل ماست، بیان حقایق و کمک به کشف حقیقت و پرهیز از کتمان حقایق و جلوگیری از قلب حقیقت این جنایت است.
ما مسیر دادخواهی در دادگاه ها را انتخاب کرده ایم. از مسئولان و مسئولان مربوطه تقاضا داریم؛ بر اساس قانون اساسی و سایر قوانین جاری و با توجه به وعده های صریح رئیس محترم قوه، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا حقیقت علت این مرگ هولناک و نحوه برخورد با فرزندمان مهسا از همان زمان مشخص شود. دستگیری و تبعید غیرقانونی وی در کلانتری موسوم به گشت ارشاد و با این کار هم برای جلوگیری از تکرار چنین فجایع و هم برای حفظ حقوق والدین.
اساسی ترین درخواست ما از مرجع قضایی رسیدگی کننده به این پرونده رسیدگی دقیق و شفاف به جزییات پرونده و درخواست اساسی و اجتناب ناپذیر خانواده ما مبنی بر حضور اساتید برجسته پزشکی در رشته مغز و اعصاب و قلب و روانپزشک است. پرونده در کمیسیون پزشکی قانونی برای بررسی علت یا علل فوت، باید دانش و تجربه پزشکان معتمد نهادهای علمی کشور و خانواده ما را که در رشته های تخصصی خود سرشناس هستند، بپذیرند.
هم اکنون با توجه به بررسی ها و رایزنی های انجام شده و با اطمینان به صداقت، شرف و علم اساتید ارجمند دکتر سید علی طباطبایی، دکتر کاظم عباسیو، دکتر هوشنگ معین، دکتر علی مشکینی، دکتر موسی تاکی پور، دکتر -پ. محمد فرجی راد، دکتر خسرو پارسا، دکتر بابک زمانی، دکتر غلامرضا بهادرهان و دکتر رضا باقری اکیداً از رئیس محترم دادسرای جنایی استان تهران تقاضا داریم با دعوت از حداقل 5 نفر دستور تشکیل جلسه کمیسیون پزشکی قانونی را صادر کنند. از اساتید معرفی شده فوق در رشته مغز و اعصاب به همراه دکتر سیف الله عبدی متخصص قلب و عروق و روانپزشک دکتر محمد صانعی.
بدیهی است بدون دعوت و حضور پزشکان عالی رتبه و معتمد در جلسات کمیسیون بررسی علل فوت فرزندمان با توجه به نوع کمک های اولیه پزشکی که جزئیات آن به اطلاع می رساند. uc. رئیس دادسرا اعلام می کنیم که “به هیچ وجه” نظریه پزشکی قانونی مورد تایید ما نخواهد بود.
شایان ذکر است که ما و وکلای منتخب قصد دخالت در پرونده های تخصصی پزشکی را نداشته و خودداری از دعوت از این اساتید و پزشکان برجسته برای حضور در جلسه کمیسیون بررسی علل فوت مهسا و تکذیب موازین قانونی نمی دانیم. وظیفه سازمان پزشکی قانونی کشور بلکه این الزام اساسی است که در واقع بر غنا و اعتبار نظریه پزشکی قانونی می افزاید و باعث ایجاد اعتماد در جامعه می شود و همچنین برای ما اعتماد قلبی ایجاد می کند.
در خاتمه از وکلای محترم و وکلای محترمی که آمادگی خود را برای پذیرش وکالت خانواده ما در پرونده قتل مهسا عزیز اعلام کرده اند تشکر و قدردانی می نماییم. ضمناً با توجه به اینکه از همان ابتدا آقایان صالح نیکبخت و علی رضایی را به عنوان وکلای خود در پیگیری و تعقیب این پرونده انتخاب کرده ایم، قدردانی می کنیم در صورت داشتن نظر حقوقی مراتب را به وکلای منتخب خانواده اطلاع دهند.

شلاق افتخاری به امجد امینی
مادر و پدر مهسا

دکمه بازگشت به بالا