سلامت و تندرستی

عکس |چین اینگونه یک قدم به فرمانروایی در فضا نزدیک شد!

نگار علی: به گفته شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC)، این رصدخانه به افتخار غولی از اساطیر چینی که می خواست خورشید را گرفته و رام کند، Kuafu-1 نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید:

عکس دستاورد علمی جدید بزرگ برای کنترل اجسام از راه دور!

عصر طلایی فیزیک توسط سرآشپزهای ماهر!

این موشک با استفاده از خودروی پرتاب Long March-2D از مرکز ماهواره ای Jiuquan در شمال غربی چین پرتاب شد.

این ماموریت که انتظار می‌رود چهار سال طول بکشد، به دانشمندان اجازه می‌دهد تا تصاویر بی‌سابقه‌ای از خورشید را در طول “حداکثر خورشیدی” یا فعال‌ترین فاز آن که انتظار می‌رود در حدود سال 2025 به اوج خود برسد، ثبت و مطالعه کنند.

photo چین پیشرو در توسعه صنعت فضایی است

ASO-S اولین ابزار تمام مقیاس چین است که به مطالعه نزدیکترین ستاره به زمین اختصاص دارد. به گفته ژو چنگ، مهندس ارشد سیستم پلت فرم ASO-S، این تلسکوپ همچنین اولین تلسکوپ خورشیدی در فضا است که می تواند به طور همزمان شعله های خورشیدی و پرتاب جرم را مشاهده کند.

Quafo-1 خورشید را از مداری 720 کیلومتری (447 مایلی) بالاتر از سطح زمین رصد می کند که اطلاعات مهمی در مورد دو جنبه از فعالیت خورشید ارائه می دهد.

چاینا دیلی گزارش داد، همچنین داده هایی را در مورد تشعشعات قدرتمند و میدان های مغناطیسی تولید شده توسط این پدیده ها ارائه می دهد و به دانشمندان کمک می کند تا بفهمند چگونه بر تجهیزات حساس روی زمین و در مدار، مانند ماهواره ها و شبکه ها تأثیر می گذارند. این بر خدمات برق و اینترنت تأثیر می گذارد.

این ماموریت به رصدخانه های فضایی دیگر می پیوندد که توسط کشورهای مختلف پرتاب شده اند: کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا و مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا. هند در نظر دارد تا سال آینده (2023) ماموریت مشابهی به نام Aditya-L1 را برای مطالعه جو خورشید راه اندازی کند.

227227

دکمه بازگشت به بالا