اقتصادی

نکاتی مهم برای تشخیص قالب بتن درجه یک – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش تجارت خبرگزاری آنلاین، قالب بتن اساسی ترین تجهیزات مورد نیاز برای بتن ریزی است. اجزای قالب بتن، ورق های مورد استفاده در تولید، تسمه های استفاده شده در قالب، کیفیت و نوع جوش قالب بتن از جمله مواردی هستند که کیفیت فرم بتنی مشخص کنید کیفیت قالب بتن تاثیر مستقیمی بر نتیجه نهایی قالب گیری و سپس بتن ریزی دارد.

بنابراین، اگر به دنبال یافتن قالب بتن با کیفیت هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

منظور از فرم بتن چیست؟

قالب بتنی یکی از مواردی است که بیشتر افراد وقتی می خواهند در مورد قالب و سازه های بتنی بدانند با آن مواجه می شوند. اما منظور از فرم فلزی چیست؟ امروزه به دلیل مزایای فراوان سازه های بتنی، بیش از پیش شاهد گسترش آنها هستیم. از مزیت های این سازه می توان به مقاومت و استحکام بالای آنها اشاره کرد که مورد استفاده بسیاری از متخصصان این حوزه قرار می گیرد. برای ساخت این سازه های بتنی قالب های مختلفی مورد نیاز است که در بازار موجود است که یکی از رایج ترین، پایدارترین و بادوام ترین انواع آن قالب بتنی است.

تفاوت قالب های فلزی بتن با سایر قالب های بتنی چیست؟

زمان مورد نیاز، نوع پروژه و هزینه مورد انتظار را می توان از عوامل موثر در انتخاب نوع سازه های بتنی دانست. به عبارت دیگر قالب باید در برابر فشار ناشی از ریختن بتن مقاومت لازم را داشته باشد و با توجه به نوع پروژه تغییر شکل ندهد. قالب های بتنی در مقایسه با قالب های چوبی و سایر قالب ها از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند. در واقع می توان گفت که قالب فلزی بتن ظرفی با شکل و فرم خاص است که برای ریختن خمیر بتن و خشک کردن و فرم دادن استفاده می شود.

استفاده از قالب‌های بتنی فلزی عمدتاً برای شکل‌دهی دیوارها، پروژه‌های با عمق فونداسیون زیاد، بزرگراه‌سازی و غیره کاربرد دارد. از آنجایی که در کنار ویژگی هایی مانند مقاومت و استحکام بالا مقرون به صرفه است. قیمت بتن فلزی بر اساس کیلوگرم محاسبه می شود یعنی وزن کل قالب باید محاسبه شود. لازم به ذکر است که هزینه قالب فلزی نسبت به قالب چوبی بیشتر بوده و وزن بیشتری نیز دارد. اگرچه قالب های چوبی سبک هستند، اما نمی توان آنها را چندین بار استفاده کرد، استحکام کمتری دارند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

ویژگی های قالب بتن بی کیفیت

در زیر مهمترین ویژگی های قالب فلزی با عیار پایین آورده شده است. دانستن این موارد و بررسی قالبی که خریداری می کنید می تواند از ضررهای مالی جلوگیری کند.

نوعی قالب فلزی برای بتن

نوع برگه فرم

کیفیت کمربند

کیفیت جوش و قلم جوش

اتصال شکل دقیق

کیفیت رنگ

اکنون به بررسی هر یک از موارد فوق می پردازیم.

نکات مهم برای شناخت فرم بتن ممتاز

تشخیص شکل بتن با کیفیت بالا

انواع مختلفی از اشکال فلزی وجود دارد. شکل لبه 5 و لبه 6، شکل تیر، شکل ستون، شکل نیوجرسی و فرمت مدولار از انواع قالب های فلزی بتن هستند که کیفیت هر کدام با دیگری متفاوت است.

همانطور که در ساخت جک های سقفی از لوله های مختلفی استفاده می شود، در ساخت قالب های بتنی نیز از دو نوع ورق فولادی مبارکه و غرب استفاده می شود. کیفیت ورق فولاد مبارکه بالاتر از فولاد غرب و همچنین دارای سطح صاف تری است که باعث می شود قیمت قالب های بتنی ساخته شده از ورق فولاد مبارکه نسبت به قالب های فلزی ساخته شده از ورق های فولادی غرب بالاتر باشد.

کیفیت تسمه و اتصالات ماتریسی موارد دیگری هستند که باید در نظر گرفته شوند. تسمه ای که نازکتر از استاندارد معمول است یا استفاده از تسمه ای که از ورق بی کیفیت ساخته شده است می تواند در هنگام قالب گیری مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی که اتصالات قالب ضعیف باشد در هنگام بتن ریزی نمی توانند فشار را تحمل کنند و باعث ریزش قالب می شوند.

در ساخت قالب های بتن با کیفیت از سه نوع جوش نقطه ای، جوش قوس الکتریکی و جوش CO2 برای تحمل بالاترین فشارها استفاده می شود. در بسیاری از کارگاه های تولیدی، جوش CO2 حذف می شود، اما تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی قالب دارد. مزایای جوش CO2 به شرح زیر است:

استحکام و دوام قالب بتن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد

نفوذپذیری بالای آن عمق قطعه را پوشش می دهد

عدم تغییر شکل قطعه و عدم جدا شدن نوارهای جانبی هنگام شکستن نقاط جوش

پس از جوشکاری نیازی به حذف مواد زائد زیادی نیست

سرعت جوشکاری بالا

و آخرین چیزی که بر کیفیت فرم فلزی بتن تأثیر می گذارد، رنگ به کار رفته در رنگ آمیزی قالب است. می توان گفت که هر کارگاه تولیدی از رنگ متفاوتی استفاده می کند، اما این مورد به ظاهر پیش پا افتاده می تواند در خشک کردن بتن، استفاده طولانی مدت از قالب ها و استفاده مجدد از قالب های بتن موثر باشد.

اکنون که ویژگی های یک قالب بی کیفیت را می شناسیم و می توانیم فرم باکیفیت را از قالب های بی کیفیت موجود در بازار تشخیص دهیم، وقت آن است که با کارگاه هایی که قالب های بتنی با کیفیت تولید می کنند آشنا شویم.

نکات مهم برای شناخت فرم بتن ممتاز

قالب های با کیفیت را از کجا تولید می کنند؟

بررسی میدانی و دقیق قالب ها با توجه به چک لیست فوق و چند سوال از سازنده یکی از بهترین راه ها برای درک کیفیت قالب می باشد. اما مطمئن ترین راه خرید از یک گروه تولیدی معتبر و معتبر است که به دلیل کیفیت آن در طول چندین سال فعالیت شناخته شده است. گروه تولیدی بنیامین علیخانی یکی از بزرگترین و معتبرترین گروه های تولیدی در ایران است که علاوه بر تولید با کیفیت ترین قالب های بتنی و بال سقفیکمترین هزینه فرم را برای مشتری تضمین کرده است.

این مقاله تبلیغاتی است و آژانس اطلاع رسانی آنلاین در مورد محتوای آن اظهار نظری نمی کند.

دکمه بازگشت به بالا