عمومی

٧٠درصد کالاهای وارداتی کشور مواد اولیه هستند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، محمدمهدی برادران ظهر چهارشنبه در نشست با فعالان تولید و صادرات استان قزوین اظهار داشت: دیدگاه ها و رویکردهای متفاوتی در حوزه صنعت و تولید در جامعه وجود دارد اما نقطه امیدواری را دنبال می کنیم. به این دلیل که جامعه برای پیشرفت به این گونه نیاز دارد.

معاون وزیر سکوت وی با بیان اینکه نگاه ما فقط یک نگاه خوشبینانه نیست، ادامه داد: توانسته ایم در تولید، تنوع محصول، کیفیت، صادرات و… گام برداریم.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار نگرانی در خصوص تامین مواد اولیه در کشور وجود نداشت و همین موضوع و وجود مواد اولیه کافی در کشور نقش موثری در افزایش تولید و صادرات داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش 18 درصدی صادرات کشور در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: افزایش صادرات نیازمند تجارت، تولید و شناخت دقیق بازار برای رونق و پیشرفت بیشتر است.

برادران با بیان اینکه 70 درصد واردات کشور مربوط به مواد اولیه است، گفت: 10 درصد واردات کشور مربوط به کالاهای سرمایه ای و تنها 20 درصد واردات کشور مربوط به کالاهای نهایی است.

وی با پرداختن به این موضوع که هرگونه افزایش واردات بد نیست، تاکید کرد: سیاست و رویکرد دولت سیزدهم حمایت از تولیدکنندگان است و با نظم و ترتیب و اقدامات مناسب از جمله محدودیت در ورود کالاهایی که در سال تولید می شوند، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. کشور.

دکمه بازگشت به بالا