برترینهای کسب و کارعمومی

مرکز پخش پیچ و مهره در تهران

پیچ‌ها بست‌هایی هستند که برای نصب نیاز به مهره یا واشر دارند. پیچ‌ها از رزوه‌های خود برای تامین قدرت استفاده می‌کنند، در نتیجه اتصالات محکمی را ایجاد می‌کنند. پیچ و مهره‌ها به اشکال مختلف وجود دارند، برای اینکه انتخاب را برای شما آسان کنیم، داده‌های زیر را به ‌عنوان راهنما جمع ‌آوری کرده‌ایم. پس از اینکه پیچ مورد نظر خود را از نظر سایز، متریال و سایر فاکتورها انتخاب کردید، برای خرید آن می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

از جمله مرکز پخش پیچ و مهره در تهران، می‌توان به منطقه حسن آباد، منطقه بازار آهن و منطقه میدان قزوین اشاره کرد. در این مناطق انواع فروشگاه‌های پیچ و مهره‌ وجود دارد که این قطعات را به صورت عمده و با قیمت‌های بسیار مناسب به فروش می‌رسانند. در صورت عدم دسترسی به این فروشگاه‌ها می‌توانید به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهید.

انواع پیچ و مهره از نظر شکل ظاهری

پیچ و مهره‌ها از نظر شکل ظاهری در اشکال مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که تفاوت را می‌توان در بدنه پیچ‌ها به خوبی مشاهده کرد. در ادامه انواع پیچ‌ها را معرفی خواهیم کرد:

  • پیچ آچاری: پیچ آچاری که با نام پیچ شش گوش نیز آن را می‌شناسند، از جمله پیچ‌های پر مصرف در صنعت است. گل پیچ این پیچ‌ها شش گوش است که برای باز و بسته کردن آن نیاز به آچار است. با توجه به کاربردی که دارند می‌توانید این پیج‌ها را در دو نوع تمام رزوه و نیم رزوه خریداری کنید.
  • پیچ شش گوش خشکه: این پیچ و مهره‌ها را می‌توانید در دو نوع تمام رزوه و نیمه رزوه خریداری کنید. معمولاً نوع نیمه رزوه این پیچ‌ها کاربرد بیشتری دارد. به دلیل وجود کربن در آلیاژ این پیچ، سختی آن نیز افزایش پیدا کرده است. در مقابل، پیچ‌های آهنی معمولاً به صورت تمام رزوه تولید می‌شوند و از مقاومت و سختی کمتری برخوردارند. این قطعات که به دو صورت گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم تولید می‌شوند، همراه با مهره‌های گرید ۸ و ۱۰ می‌توانند اتصال محکم و پایداری را ایجاد کنند.
  • پیچ استوانه‌ای: پیچ استوانه‌‌ای یک استوانه با دو مدل گل پیچ است. یک نوع گل پیچ آن دارای سر دوسو و نوع دیگر آن با سر چهارسو است. از موارد استفاده این پیچ در صنعت می‌توان به اتصال انواع فلزات، چوب‌ها و پلاستیک‌ها اشاره کرد.
  • پیچ شیروانی: پیچ‌های شیروانی که برای اتصال ورق‌های فلزی و تخته‌های چوبی استفاده می‌شوند، دارای گل پیچ شش گوش هستند. می‌توانید این پیچ را در نوع نوک تیز و سرمته‌ای تهیه کنید. نوع سرمته‌‌ای کار را برای شما آسان می‌کند چرا که نیازی به استفاده از رولپاک یا ایجاد سوراخ قبل از نصب پیچ نیست. رزوه‌های این پیچ‌ها نسبت به سایر پیچ‌ها با فاصله بیشتری در کنار هم قرار گرفتند که این موضوع کمک می‌کند پیچ به راحتی و در زمان کم در جای خود قرار گیرد. پیچ‌های شیروانی در دو مدل واشر دار و بدون واشر تولید می‌شوند و برای استفاده در صنعت ساختمان سازی انتخاب مناسبی خواهند بود.
  • پیچ آلن: پیچ‌های آلن دارای سر سوکتی هستند که برای باز و بسته کردن آنها باید از آچار استفاده کرد. معمولا برای قطعاتی که پیچ به سختی قابل استفاده است، این پیچ را انتخاب می‌کنند. شما نیز با توجه به شکل ظاهری می‌توانید این قطعه اتصال را در انواع پیچ آلن استوانه‌ای، پیچ آلن مغزی و پیچ آلن خزینه‌‌ای تهیه کنید.
  • پیچ سر تخت: از انواع دیگر پیچ‌ها می‌توان به پیچ‌های سر تخت اشاره کرد که در دو مدل دوسو و چهارسو با دو مدل نوک تیز و سر مته‌‌ای برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مرکز پخش پیچ و مهره در تهران، این متریال را با کیفیت بالا خریداری کنید.
  • مهره: از دیگر محصولات فولادی که در کنار پیچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به مهره‌ها اشاره کرد. مهره‌ها به عنوان قطعات تکمیل کننده در کنار پیچ‌ها می‌توانند اتصال محکم‌تر و قوی‌تری ایجاد کنند. مهره‌ها نیز با توجه به نوع پیچ و اهدافی که دارند، در انواع مختلفی تولید می‌شوند. مهره شش گوش که برای بسیاری از پیچ‌ها قابل استفاده است در سایز و جنس‌های مختلف تولید و در دسترس شماست.
  • واشر: در کنار مهره‌ها، واشرها نیز برای اتصال محکم نقش بسیار مهمی دارند. برای قطعاتی که اتصال باید از استحکام بالایی برخوردار باشد، برای قطعاتی که اتصال آنها با لرزش همراه است و البته برای اتصالاتی که با مایعات در تماس هستند به منظور جلوگیری از نشت، واشرها نقش بسیار مهمی دارند.

انواع پیچ و مهره از نظر متریال

در ادامه شما را با انواع پیچ و مهره‌ها از نظر متریال آشنا خواهیم کرد.

  • پیچ و مهره‌های فولادی کربنی: این پیچ و مهره‌ها که از جنس فولاد تولید می‌شوند، به دلیل اینکه در آلیاژ آنها از کربن استفاده شده است، کاربرد بسیاری دارند. شما می‌توانید این پیچ و مهره‌ها را در سه نوع مختلف کم کربن، کربن متوسط و پرکربن انتخاب کنید.

با توجه به درصد کربن، خواص مکانیکی آن‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند. انواع پیچ و مهره فولادی کم کربن از خواص مکانیکی کمتر و پیچ و مهره فولادی پرکربن از خواص مکانیکی، استحکام و مقاومت بالاتری برخوردار هستند که این موضوع کمک می‌کند تا انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

  • پیچ و مهره‌های استیل: در آلیاژ این پیچ و مهره‌ها از کروم استفاده شده است تا نسبت به خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بالاتری داشته باشند. این موضوع کمک می‌کند تا شما بتوانید برای قطعات و سطوحی که در معرض مواد شیمیایی و رطوبت هستند، این پیچ و مهره را انتخاب کنید. می‌توانید این پیچ و مهره را از مرکز پخش پیچ و مهره در تهران، خریداری کنید.
  • پیچ و مهره گالوانیزه: پیچ و مهره‌های گالوانیزه در دو نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد تولید می‌شوند که با روکش زینک نسبت به خوردگی و زنگ زدگی مقاومت آنها افزایش پیدا می‌کند. این پیچ و مهره‌ها اگر در معرض انواع اسید‌ها، خورنده‌ها، مواد شیمیایی و رطوبت قرار بگیرند، آسیب نمی‌بینند. بنابراین برای فضای باز می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

انواع پیچ و مهره از نظر سایز

همانطور که پیچ و مهره‌ها از نظر شکل و متریال متفاوت هستند، از نظر سایز نیز به دلیل اینکه کاربردهای متنوعی دارند و برای اتصال قطعات مختلف استفاده می‌شوند، متفاوت هستند. معمولاً سایزبندی پیچ به قطر، طول پیچ، طول رزوه و قطر گل پیچ بستگی دارد. سایز بندی پیچ و مهره‌ها طبق جدول استاندارد انجام می‌شود.

پیروی از استانداردهای DIN و ISO در تولید پیچ و مهره بسیار مهم است، در واقع تمامی تولید کنندگان موظف هستند محصولات خود را بر اساس استانداردهای موجود تولید کنند تا برای مصرف‌کنندگان مشکلی ایجاد نشود.

در استاندارد DIN آلمان، تمام جزییات برای تولید یک پیچ و مهره درجه یک رعایت می‌شود. طبق جداول استانداردها، انواع پیچ و مهره در کلاس‌های مختلف، با قطرهای متفاوت نامگذاری می‌شوند تا انتخاب برای شما راحت‌تر شود.

پیچ و مهره گالوانیزه گرم و سرد

بیشتر پیچ و مهره‌ها از جنس فولاد، استیل یا آهنی هستند و این متریال‌ها با قرار گرفتن در معرض رطوبت می‌توانند اکسید شده و آسیب ببینند. برای افزایش طول عمر پیچ و مهره‌ها، از یک لایه پوشش استفاده می‌کنند، تا از زنگ زدگی، خوردگی و اکسید شدن در امان بمانند. این موضوع کمک می‌کند تا عمر پیچ و مهره بیشتر و هزینه‌های تعمیر یا تعویض آنها کاهش پیدا کند.

پیچ و مهره‌های گالوانیزه سرد، نسبت به گرم از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند و از نظر ظاهری نیز پیچ‌های براقی محسوب می‌شوند. دقت داشته باشید قطر پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم به دلیل لایه زینک، افزایش پیدا می‌کند که این موضوع باعث می‌شود در انتخاب مهره مشکلاتی ایجاد شود. پیچ و مهره گالوانیزه گرم برای قطعاتی استفاده می‌شود که با رطوبت در ارتباط هستند.

بر روی این نوع پیچ و مهره‌ها، یک لایه زینک وجود دارد تا قطعه مورد نظر از زنگ زدگی و خوردگی در امان بماند. پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم را برای فضاهایی که در معرض باد و باران هستند یا مناطقی که دارای آب و هوای شرجی و رطوبتی هستند، استفاده می‌کنند. در مرکز پخش پیچ و مهره در تهران، هم پیچ و مهره گالوانیزه گرم و هم پیچ و مهره گالوانیزه سرد را می‌توانید با قیمت مناسب تهیه کنید.

سخن پایانی

در تمام شهرهای ایران انواع پیچ و مهره در دسترس عموم قرار دارد. اگر ساکن تهران هستید، برای تهیه انواع پیچ و مهره می‌توانید به مرکز پخش پیچ و مهره در تهران مراجعه، محصول مورد نظر خود را در تعداد بالا و قیمت پایین خریداری کنید.

در بسیاری از فروشگاه‌های محصولات فولادی، فروش اینترنتی پیچ و مهره نیز انجام می‌شود، بنابراین شما می‌توانید در صورت عدم دسترسی حضوری به پیچ و مهره مورد نظر خود، به صورت اینترنتی خرید خود را از سایت‌های معتبر انجام دهید.

بولت صنعت مرکز پخش پیچ و مهره در تهران، با سال‌ها فعالیت در این زمینه می‌تواند محصولات مورد نیاز صنعتگران را تهیه و در زمان کوتاهی در اختیار آنها قرار دهد. اگر ساکن شهر تهران نیستید، نگران نباشید، می‌توانید با مراجعه به سایت بولت صنعت، با سایر محصولات فولادی این مجموعه آشنا و سفارشات خود را ثبت کنید. همچنین می‌توانید در صورت بروز هر گونه مشکل یا سوال با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

دکمه بازگشت به بالا