اجتماعی

آیا رانندگی با موتورسیکلت‌های برقی و سبک هم به گواهینامه نیاز دارد؟

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فراجه گفت: راندن هر نوع وسیله نقلیه موتوری زمینی مستلزم داشتن گواهینامه رانندگی است.

به گزارش مجله زنده خبری، سرهنگ احمد کرمی اسد با بیان اینکه امکان تردد موتورسیکلت های برقی و موتورسیکلت های زیر 50 سی سی بدون گواهینامه وجود دارد، گفت: این افراد از موتورسیکلت های 50 سی سی یا برقی استفاده می کنند که خلاف قوانین و مقررات است.

وی تبلیغات برخی از فروشندگان موتورسیکلت های برقی یا سبک زیر 50 سی سی را فاقد گواهینامه خواند و گفت: برخی از فروشندگان در حین فروش به خریداران اعلام می کنند که این گونه خودروها نیاز به پلاک و گواهینامه ندارند. خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است. شهروندان بدانند طبق قانون هر نوع وسیله نقلیه موتوری که در جاده ها تردد می کند نیاز به پلاک دارد و راننده مربوطه نیز باید گواهینامه مربوطه را داشته باشد.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فراجه نیز گفت: بر اساس ماده 2 آیین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده 1 آیین نامه صدور انواع گواهینامه های رانندگی مصوب 1389 هیات وزیران، داشتن پلاک خودرو الزامی است. کلیه وسایل نقلیه موتوری و همچنین داشتن گواهینامه رانندگی با این وسیله نقلیه. وسایل نقلیه مورد نیاز

وی با تاکید بر اینکه موتورسیکلت نیز از این قاعده مستثنی نیست، افزود: راکبان انواع موتورسیکلت باید گواهینامه موتورسیکلت داشته باشند و تفاوتی بین موتورسیکلت های کاربراتوری، انژکتوری، برقی و … وجود ندارد. در خصوص نیاز به داشتن گواهینامه رانندگی گواهینامه رانندگی ندارد.

کرمی اسد گفت: بر اساس قوانین و مقررات مذکور، ماموران پلیس راه در سراسر کشور از تردد خودروهای بدون پلاک یا رانندگان بدون گواهینامه جلوگیری می کنند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: طبق ماده 723 قانون مجازات اسلامی، رانندگی بدون گواهینامه هر نوع خودرو یا وسیله نقلیه موتوری تخلف محسوب می شود و همکارانم در صورت مشاهده در زمان توقف خودرو، مراتب را گزارش خواهند کرد. متخلف به مراجع قضایی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا