اقتصادی

احداث بزرگترین آب شیرین کن صنعتی در جنوب ایران

مدیر HSE یک شرکت پتروشیمی از احداث پروژه بزرگ نمک زدایی صنعتی در جنوب کشور خبر داد و گفت: این امر برای جلوگیری از برداشت آب از رودخانه کارون بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش مجله زنده خبری، محمدعلی خادمیان در بیستمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع توسعه پایدار یک اصل در برنامه راهبردی است. بر همین اساس وظایفی را برای این منظور در نظر گرفته ایم.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی مشکل فلرینگ است و تلاش می کنیم گازهای بالای چاه نفت را که در حال سوختن هستند حذف کنیم و محصولات با ارزش تری را در نظر بگیریم. بر این اساس سه پروژه داریم که یکی از آنها پروژه بیدبلند در خلیج فارس است که در این پروژه روزانه حدود 600 میلیون فوت مکعب گاز اصلاح کرده ایم.

خادمیان ادامه داد: پروژه دوم مکمل پروژه اول با وام یک میلیارد دلاری است که تکمیل کننده تامین پالایشگاه بیدبلند است. همچنین سومین پروژه، پروژه یادواران خلیج فارس است که روزانه 500 میلیون فوت مکعب گاز از فلرهای منطقه استخراج و به محصولات با ارزش افزوده تبدیل می شود.

مدیر HSE شرکت پتروشیمی خلیج فارس همچنین گفت: در حال حاضر سالانه از انتشار 17 میلیون تن کربن در پالایشگاه گاز بید بلند از طریق فلزگیری جلوگیری می شود.

وی در ادامه به اقدامات ارزشمند مدیریت آب در خوزستان و ماهشهر اشاره و تاکید کرد: به طور همزمان چنین موضوعی را در دستور کار قرار دادیم که یکی از آن ها احداث آب شیرین کن صنعتی است. از طریق این طرح از آب شیرین دریا در صنعت استفاده می شود که به مشکل آب خوزستان کمک زیادی می کند و بار بزرگی را از دوش کارون برای استفاده بهینه از آب دریا و شیرین کردن آن در صنعت برداشته است. صرف موضوعاتی مانند کشاورزی می شود.

وی افزود: در حال حاضر روزانه تنها 70 هزار مترمکعب آب در بندر امام مصرف می کنیم و در مجموع حدود 220 هزار مترمکعب آب برداشتی از رودخانه کارون ماهشهر داریم.
مدیر HSE پتروشیمی خلیج فارس در پایان تصریح کرد: بازیافت آب و بهره مندی از طرح نمک زدایی برای بهبود وضعیت آب در منازل جنوبی پایتخت و شهرهای دیگر بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا