اقتصادی

اگر می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم باید مسکن بسازیم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر بخواهیم تورم را کنترل کنیم نیاز به ساخت مسکن داریم. زیرا مسکن بیشترین وزن را در تورم دارد.

به گزارش مجله زنده خبری، هادی عباسی – معاون مسکن و راه سازی و شهرسازی مراسم افتتاحیه ساخت 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن وی بیان کرد: رویکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن تحکیم بنیان خانواده در راستای دیدگاه امام (ره) است که فرمودند فقر بدون تامین مسکن ریشه کن نمی شود.

وی افزود: ساخت و ساز مسکن همه شاخص های کلان اقتصادی را بهبود می بخشد. اگر در دولت قبل رشد اقتصادی صفر بود به این دلیل است که ساخت و ساز مسکن متوقف شد. اگر می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم، باید مسکن بسازیم. زیرا مسکن بیشترین وزن را در تورم دارد.

عباسی گفت: در پروژه های مسکن هر چه تراکم را کاهش دادیم سریعتر به نتیجه رسیدیم. این استراتژی توجه ویژه ای به شهرهای کوچک، روستاها، شهرهای جدید و بافت های قدیمی دارد. در مورد تسهیلات نیز بانک مسکن شروع به فعالیت کرده است و به امید اینکه بانک های دیگر نیز وارد عمل شوند.

تعهد ساخت 600 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن

در ادامه این برنامه اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنیاد مسکن پیگیر ساخت 103 هزار واحد مسکونی است که تعدادی از آنها در هفته دولت به بهره برداری رسید. سازوکار در بحث مسکن روستایی به هم خورد که خوشبختانه پرداخت وام 200 میلیون تومانی اخیرا محقق شد.

وی افزود: علاوه بر 103 هزار واحد ذکر شده، 190 هزار واحد نهضت ملی مسکن در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است. این بنیاد مسئولیت ساخت 600 هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای زیر 25 هزار نفر را بر عهده دارد که امیدواریم از این تعداد 410 هزار واحد را راه اندازی کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا