اقتصادی

دو برابر شدن حجم تجارت ایران با برزیل در یک سال گذشته

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «آخرین وضعیت روابط اقتصادی کشورمان با آمریکای لاتین» به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد. و با حضور اعضای ستاد مرکب از روسای نهادهای ذیربط.

به گزارش مجله زنده خبری، مهدی صفری در این نشست با اشاره به ظرفیت های اقتصادی در منطقه آمریکای لاتین بر لزوم برنامه ریزی برای استفاده حداکثری از این ظرفیت تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی های لازم بین بخش های مختلف این فرصت فراهم شود. امکان پذیر خواهد بود – به سرعت.

پتروشیمی و فرآورده های نفتی، کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی، صنایع دستی و خدمات مهندسی از جمله نیازهای کشورهای این منطقه بود که جمهوری اسلامی ایران می تواند در تامین آنها نقش بسزایی داشته باشد.

همچنین مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه با اشاره به دو برابر شدن حجم مبادلات تجاری با برزیل در سال گذشته، درخواست دریافت خدمات مهندسی و کالا از ونزوئلا و تمایل کوبا برای گسترش سطح روابط اقتصادی با کشورمان افزود: فضا و ظرفیت همکاری با کشورها وجود دارد. این منطقه بسیار بزرگ است و با برنامه ریزی مناسب می توان از آن حداکثر استفاده را کرد.

همچنین در این نشست با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و مجارستان، آمادگی این کشور برای همکاری های دوجانبه در زمینه های دانشگاهی، کشاورزی و اقتصادی اعلام شد که در طول سفر وزیر امور خارجه انجام خواهد شد. بازدید مجارستانی کشاورزی از تهران اوایل سال آینده.

صفر در پایان با اشاره به اینکه چندین کشور اروپایی دیگر تمایل به برقراری روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارند، از مسئولان ذیربط خواست تا موضوع تشکیل کمیسیون های مشترک برای روابط اقتصادی با سایر کشورها و تفاهم ها و توافقات صورت گرفته در مرحله به طور جدی بررسی شود. عمل کنید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا