عمومی

راه‌های کاربردی برای تقویت قوه‌ تفکر

هر انسانی با قدرت ها و توانایی های ذهنی خود به دنیا می آید، اما این مغز آنقدر شگفت انگیز است که اگر آموزش داده شود و تمرین شود، بهتر از آنچه بوده و هست می شود.

به گزارش مجله زنده خبری شیرین شیرین او نوشت: «مغز انسان اندامی عجیب و خارق العاده است. هر انسانی با قدرت ها و توانایی های ذهنی خود به دنیا می آید، اما این مغز آنقدر شگفت انگیز است که اگر آموزش داده شود و تمرین شود، بهتر از آنچه بوده و هست می شود.

یکی از ابعادی که می تواند در مغز رشد کند، قدرت تفکر است. این یک تفکر بالا، انعطاف پذیر و سریع است که در هر شرایطی کار می کند. برای پرورش قدرت فکر، پیشنهادهای مختلفی از جمله تمرین سکوت و تمرکز وجود دارد که به آن مراقبه می گویند. کتابخوانی نیز راه خوبی است زیرا ضمن افزایش سطح دانش و آگاهی، ما را با جهان و دیدگاه های جدید آشنا می کند که به نوبه خود بر قدرت تفکر ما تأثیر می گذارد. فعال بودن، ورزش کردن، غذا خوردن سالم، گوش دادن به موسیقی روحی و خواندن شعر نیز برای ما که ملتی با ادبیات غنی هستیم، پیشنهادهای مفیدی است.

برای پرورش قدرت تفکر، همه ما گاهی اوقات نیاز به انجام کارهای مختلف داریم. مثلاً چند روز در هفته یا چند دقیقه در روز باید خودکار برداریم و با دست مخالف نوشتن را تمرین کنیم یا شروع به خواندن کتابی با موضوعی کنیم که قبلاً برایمان جالب نبوده است. چنین آثاری تفکر ما را به حرکت در می آورد و درهایی را به دنیای جدیدی می گشاید که تاکنون به آن مشکوک نبوده ایم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا