عمومی

شوراهای اسلامی شهر و روستا باید سیاسی باشند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله حسینی همدانی در دیدار با پرویز سروری رئیس شورای عالی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برگزار شد، بر لزوم توجه به این موضوع تاکید کرد. به توانمندسازی و آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا شورای عالی استان ها با آسیب شناسی دقیق می تواند از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

وی در ادامه بر لزوم بازنگری در قوانین شورای اسلامی شهر و روستا توسط نمایندگان محترم شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: برخی قوانین مربوط به صلاحیت نامزدها و قوانین انتخاب شهرداران باید بازنگری و بازنگری شود.

امام جمعه کرج در ادامه به آسیب شوراهای اسلامی شهر و روستا در کار سیاسی پرداخت و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید سیاسی باشند اما از هرگونه کار سیاسی پرهیز کنند.

آیت الله حسینی همدانی در بخشی دیگر بر لزوم توجه به املاک قراردادی تاکید کرد و گفت: خوب است در سطح کلان نسبت به صدور پروانه ساختمانی برای املاک قراردادی اقدام شود.

وی در جای دیگری با اشاره به پرونده های کمیسیون ماده 100 گفت: برخی از این پرونده ها که ضربه خورده در دیوان عالی کشور در جریان مانده است، بنابراین خوب است کمیسیونی برای تثبیت این پرونده ها تشکیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بر ضرورت حاکمیت واحد در مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: متاسفانه برخی شوراهای شهر به شوراهای شهرداری ها تبدیل شده و راهکارهای سلیقه ای را اجرا می کنند.

آیت الله حسینی همدانی در بخشی دیگر بر لزوم توجه به درآمد پایدار در شهرداری ها تاکید کرد و گفت: توجه به درآمد پایدار در مدیریت شهری می تواند منشأ اعمال و برکات بسیاری برای شهر باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی بود، گفت: اگر شوراهای اسلامی شهر و روستا به وظایف خود به درستی عمل کنند، کارآمدی نظام اسلامی نیز افزایش می یابد.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه پرویز سروری رئیس شورای عالی استان به ارائه گزارشی از فعالیت ها و تشریح برنامه های پیش رو پرداخت.

دکمه بازگشت به بالا