بین المللی

لاپید: اقدامات تحریک‌آمیز راست‌گرایان علیه فرماندهان ارتش خطرناک است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اقدامات تحریک آمیز راست اسرائیل علیه فرماندهان ارتش خطرناک و مخرب است.

به گزارش مجله زنده خبری، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یایر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توئیتی نوشت: در حالی که دولت جدید هنوز ماموریت های خود را انجام نداده است، وزیران آن سربازان ارتش اسرائیل را علیه فرماندهان خود تحریک می کنند. اقدامات تحریک آمیز وحشیانه وزرا و اعضای کنست علیه رئیس ستاد کل ارتش و یهودا فاکس، فرمانده منطقه مرکزی ارتش، خطرناک و ویرانگر و مایه ننگ دولت جدید است.

او گفت: “سربازان ما نمی توانند از وزرا و اعضای کنست برای زیر پا گذاشتن دستورات رهبران خود اجازه بگیرند.” زندگی آنها و ما به ارتش قوی و فرماندهی منضبط بستگی دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که ایتامار بن گوئر، رئیس حزب راست افراطی قدرت یهودی، از اقدامات انضباطی ارتش علیه دو سربازی که هفته گذشته به فعالان اسرائیلی و فلسطینی در شهر الخلیل حمله کردند، انتقاد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از بررسی اقدامات دو سرباز اسرائیلی در الخلیل اعلام کرد که این سربازان بر اساس قضاوت نادرست و بر خلاف انتظارات عمل کرده و خشونت فیزیکی و کلامی غیرضروری را به کار گرفته اند و هیچ سربازی اجازه اظهار نظر خصمانه را نداشته است. موضع سیاسی بگیرید

در ویدئویی که یکی از این سربازان منتشر کرده است، می گوید: بن گئر می آید و نظم را به اینجا (الخلیل) باز می گرداند.

پیش بینی می شود بن گوئر در کابینه آینده رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو، سمت وزارت امنیت ملی را به دست آورد.

وزارت امنیت ملی یک وزارتخانه جدید در کابینه آینده اسرائیل است که بر پلیس، مرزبانان کرانه باختری و نیروهای گارد ملی نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا